Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster classic series


A son of Granny

Anbefalte innlegg

Du må nok utdype litt mer, men Classic Series har iflg. Fender syv modeller og disse modellene består av alt fra Esquire (Tele med bridge-pickup og litt annerledes kobling av elektronikken under "panseret") til '72 Deluxe. Det er jo mest vanlige Tele-modellene, generelt sett.

Den største forskjellen mellom Baja og Classic Serien ('50s og '60s) er gripebrettet på halsen, da Baja har 9,5" og medium jumbo bånd og Classic series har 7,25" og vintage bånd (små bånd). Tykkelsen på halsen på Baja er rimelig feit og behagelig. Jeg har eid en Baja Tele selv, og det var en god gitar, så absolutt.

Om jeg fikk velge mellom begge to, ville jeg nok valgt Baja'en. Men det er du som skal velge og da får du nesten ta deg turen til en musikkforetning og prøve begge deler.

Om du ikke har noe imot bruktkjøp er vel denne noe å se på?

Fender's egne hjemmesider har også veldig mye nyttig info om de forskjellige modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente disse classic series 50s og 60s. :) Jeg skulle gjerne prøvd, men har desverre ikke sett denne claasic series i noen butikker. Stemmer det at bajaen har andre pickups også? Er ikke de custom shop. Takker for svar :)

Baja'en har CS Broadcaster pu i bru og CS Twisted Tele i hals. I tillegg har den 4 - veis switch med S-1 switch på volum-knotten. (motfase på de to mellom posisjonene,) På samme måte som Classic Player serien til Stratocaster er de en blanding av vintage og moderne specs. Nevnte moderne specs er radius på gripebrett og tjukkere bånd enn på Classic serien som jeg liker bedre. På den andre siden har de et mer "vintage" preg på tunere og stol. Etter mine erfaringer, er Classic Player serien til både Strat og Tele, det beste som kommer fra Mexico-fabrikken. Man må muligens regne med litt jobb for å få oppsett helt optimalt, men det er det verdt i og med at gitarene er såpass bra som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjellige pickups på de to gitarene, ja. Tror pickupsene på Bajaen er designet etter spesifikasjonene til custom shop, tviler sterkt på at de er det samme som sitter på Fender's custom shop gitarer. Men gode er de!

Er forøvrig enig med Aphelion. Tviler sterkt på at det er noe som overgår Bajaen i den prisklassen.

Les de to innleggene før ditt.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine erfaringer, er Classic Player serien til både Strat og Tele, det beste som kommer fra Mexico-fabrikken. Man må muligens regne med litt jobb for å få oppsett helt optimalt, men det er det verdt i og med at gitarene er såpass bra som de er.

Har du testa Road Worn? Jeg har trålet gitarsjapper og testa stratter de siste månedene og mener at Road Worn er hakket vassere enn Classic Playern. Den skulle bare vært "unrelica". :) Road Worn har jo historisk korrekte halsprofiler og bruer (på godt og vondt vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testa Road Worn? Jeg har trålet gitarsjapper og testa stratter de siste månedene og mener at Road Worn er hakket vassere enn Classic Playern. Den skulle bare vært "unrelica". :) Road Worn har jo historisk korrekte halsprofiler og bruer (på godt og vondt vel og merke).

Har testet et par ja, men ikke helt min smak. Relicen er bare helt forferdelig, etter min mening. De er også noe dyrere enn CP serien. Smak og behag, naturligvis.

Vi kan jo nevne Jimmie Vaughan Straten også med det samme vi snakker om "top of line" Mexer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les de to innleggene før ditt.... :rolleyes:

De innleggene ble skrevet før jeg trykket på send-knappen og desverre bruker jeg lang tid på å svare på innlegg, så de ble postet mens jeg skrev. Beklageligvis. :rolleyes:

On topic: Baja. Yes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innleggene ble skrevet før jeg trykket på send-knappen og desverre bruker jeg lang tid på å svare på innlegg, så de ble postet mens jeg skrev. Beklageligvis. :rolleyes:

On topic: Baja. Yes.

Da trekker jeg tilbake :rolleyes:, :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.