Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

True Bypass Looper


Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg mistenker at du har jordsløyfer slik noen foreslår og at det er støy på streømforsyningsspenningen som plukkes opp av jordsløyfen. Mål om du har elektrisk kontakt mellom jord og chassis. I så fall forsøk å lodde av jordingsledningene og la chassis være signaljord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du kobler den looperen på en litt annen måte:

loop3.jpg

Jeg beklager litt dårlig "håndstil" på det skjemaet, si bare fra om du ikke skjønner noe.

Forskjellen her er at signalet inn på effekten tilkoblet loopen legges til jord når effekten er utkoblet, at "avkoblings-motstandene er montert i selve loopen og dessuten er (-) på dc forsyning (strømforsyning) koblet til chassi/signal-jord.

Angående ledningsføring er det essensielle at ulike signal/likestrømskabler ikke ligger parallellt med hverandre men heller krysses vinkelrett spør du meg. La chassi være jord og ikke trekk separate jordledninger mellom jack-kontakter osv.

Her er min dobble looper, koblet som vist i skjemaet med unntak av "avkoblings-motstandene" som er flyttet og endret i verdi i ettertid (jeg hadde ikke noe særlig utvalg av M-ohm motstander når den først ble montert.

loop1.jpg

loop2.jpg

Min boks fungerer forøvrig helt fint og tilfører ingen støy, annet enn en viss inn/utkoblings "plopping" brukt med enkelte pedaler, noe man må regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tvinning av strømførende kabler kan også være lurt ja.. :blush:

Ser greener la opp et skjema her som er mulig å bruke men som jeg ser som litt "vanskelig", og kan nevne at denne:

post-8017-0-79241500-1310222959_thumb.jp

Bruker den hele tiden og kan ikke nevne noe særlig støy der den jorder "effekt inn" eller send...

All creds to MS paint.. Og greener forsåvidt ettersom han sin løsning også fungerer minst like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tvinning av strømførende kabler kan også være lurt ja.. :blush:

Ser greener la opp et skjema her som er mulig å bruke men som jeg ser som litt "vanskelig", og kan nevne at denne:

post-8017-0-79241500-1310222959_thumb.jp

Bruker den hele tiden og kan ikke nevne noe særlig støy der den jorder "effekt inn" eller send...

All creds to MS paint.. Og greener forsåvidt ettersom han sin løsning også fungerer minst like bra!

Den ser veldig enkel og grei ut, bortsett fra at den burde være speilvendt når man jobber oppi pedalen?

Takk til alle igjen :) I morgen håper jeg at jeg skal få litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme og sønnen min sover :D

Jeg prøvde først å klippe kablene som går mellom alle "sleve" luggene. det hjalp ikke noe.

Forsøkte å kutte resistoren mellom sleve og tip på Out(for morroskyld) det hjalp ikke og var forøvrig ikke noe morro.

Så koblet jeg dcplugg-minus til sleve på return og det ble stille.

Hvis jeg nå lodder vekk kabel stumpene som henger igjen på alle sleve-luggene og setter på en 2M mellom sleve og tip på send og en 2M på return, tip til sleve og lar resten av lederen fra sleve gå til minus på dc plugg burde vel alt bli bra?

EDIT:

uff, jeg har ikke gjort det lett for meg selv. trangt i denne lille boksen. og jeg er for lat til å lodde alt på nytt :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor speilvendt? skjønner ikke helt :P

Hadde du ikke koblet chassiset til minus polen på strømforsyningen kan det nok bli en del støy ja, ettersom den ikke da er jordet via den.. :)

Dette er da noe en burde og skal gjøre på helst alle effekter :) ettersom en da kan bruke for eks. chassis som minus :D

Du trenger ikke ha direkte kontakt med ledning mellom alle jackene ettersom dem kan gå via boksen, bare husk å koble en av dem til minuspolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilvendt slik at det blir riktig når man har boksen åpen og ser det fra undersiden. (småpirk fra min side :) )

Bare jeg som surrer, du hadde jo gjort det perfekt!

Jeg tenkte ikke på å koble jord til dc-plugg minus, ettersom kretsen i seg selv er passiv :)

Jeg hadde koblet alle sleves sammen med ledning for hyperbra signal :blush::D

Nå ble det stille.

looper_final.jpg

Jeg har ikke analysert lyden med rektumanalizer eller spektralsteiner, men kunne ikke høre noe forskjell mellom "kanalene" når jeg bare jumpa send og return med en geaorgeL-kabel. :)

Jeg kunne høre et lite popp når jeg trykka på switchen men det bryr jeg meg ikke om.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koblet jeg dcplugg-minus til sleve på return og det ble stille.

Jeg tenkte meg vel det :)

Hvis jeg nå lodder vekk kabel stumpene som henger igjen på alle sleve-luggene og setter på en 2M mellom sleve og tip på send og en 2M på return, tip til sleve og lar resten av lederen fra sleve gå til minus på dc plugg burde vel alt bli bra?

EDIT:

uff, jeg har ikke gjort det lett for meg selv. trangt i denne lille boksen. og jeg er for lat til å lodde alt på nytt :)

Du trenger ikke lodde noe særlig på nytt - bare gjør noen enkle endringer på selve bryteren - bytt om på inn/send, lag en "lask" og hent jord fra nærmeste jack/koblingspunkt :

post-3973-0-32908000-1310247778_thumb.jp

samt det med motstandene da, selv om det ikke egentlig spiller så stor rolle i de aller fleste situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint å koble den begge veier, mente nå den var "rett".. hehe..

For å unngå popping så er det jo å bruke den siste "lug'en" på bryteren (så lenge en kobler negativt brudd på LED) som en jord jumper til send..

Ellers brukes vel også Megaohms motsander til dette... For eks. 1M ohm som drar til jord fra signal inn som du nesten allerede har :D

Hvertfall greit å få fjerna støyet på den, når en skal omorganisere en allerede lodda boks blir det fort litt rotete.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte meg vel det :)

Du trenger ikke lodde noe særlig på nytt - bare gjør noen enkle endringer på selve bryteren - bytt om på inn/send, lag en "lask" og hent jord fra nærmeste jack/koblingspunkt :

post-3973-0-32908000-1310247778_thumb.jp

samt det med motstandene da, selv om det ikke egentlig spiller så stor rolle i de aller fleste situasjoner.

Hva er fordelen med å lodde den om til slik du har tegna, kontra slik jeg har den nå?

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.