Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spiller opp ned..


LuckyLuke

Anbefalte innlegg

Forklaringen er den at han ikke har hatt tilgang på "venstregitar" da han begynte å spille. Av hensyn til intonasjonen kan du ikke flytte om på strengene på en vanlig akk gitar når du "skifter side" pga fast stolsadel. På en elektrisk derimot kan du justere intonasjonen strengvis slik Hendrix gjorde. Du finner nesten ikke en ak v.gitar i butikken, men jeg vet de lages - bl.a. av Takamine.

Fatter ikke at det går ann å spille på den måten. Prøv selv !

Trodde han feika første gang jeg så det, men neida - gutten spiller han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med han om det i dag. Han sa det bare var blitt sånn akkurat fordi han ikke hadde venstregitar.

Forresten spilte han kjempebra gitar. Låt konge til stemmen hans!

Såpass close me gutten ja.. :) Sikkert ingen problem når man starter å spille slik på en gitar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med han om det i dag. Han sa det bare var blitt sånn akkurat fordi han ikke hadde venstregitar.

Forresten spilte han kjempebra gitar. Låt konge til stemmen hans!

Såpass close me gutten ja.. :) Sikkert ingen problem når man starter å spille slik på en gitar..

Hehe, virker kanskje sånn når man helt bevisst bruker "prata med han" i stedet for "intervjuet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det motsatt.... Har skaffet en Venstrehånds Strat som jeg spiller opp - ned på høyrehendt.... haha.

Bakgrunnen er: Tidligere spilte jeg i et band der vokalisten var venstrehendt og spilte kassegitar. På etterpåfesten(e) måtte jeg spille på hans gitar og synes det var veldig gøy. Fikk så sans for det at jeg gjorde som jeg nevnte overfor, skaffet meg en links gitar.... Kunne selvfølgelig satt strengene opp ned på en høyrenånds gitar, men.... er man utstyrsfreak, så er man akkurat det. Har bilde av meg og den gitaren på nettsiden min.

Forvirret? Jeg også. Følg med i neste episode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.