Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Hamer Standard (kinesisk)


Anbefalte innlegg

Gitarer kommer, og gitarer går.... Ikke mer enn en drøy måned etter at jeg fikk en RG350MDX i hus så forsvant den ut døra og inn i baksetet på en bil viss sjåfør 'glemte' igjen en gitar med rare former. Nærmere sagt en Hamer Standard Flametop. Kinesisk 'edition'. Tror ikke den tilhører XT-serien, med mindre de har droppet å skrive 'XT Series' på headstocken (og at de har flyttet produksjon fra Korea til Kina). Anyways... Jeg har aldri hatt en Explorer-formet gitar før, så dette blir morsomt. Har et par GFS humbuckere liggende, en hvit bridge og en zebra neck, som skal inn i denne etterhvert. Bare for å komme helt i land med Hamer-looken.

Kvalitetsmessig ligger den nok i Epiphone-land og trenger en liten opprusking i maskineriet. Spesielt pickupswitchen virker svak og kan vel fort finne på å ta kvelden når som helst. Når en først er i gang er det like greit å bytte ut hele sulamitten. Det kunne også vært interessant å se hva for eksempel en oppgradering av hardware til TonePros kunne gjort. Selv asiatiske low-end-gitarer har mer innabords enn hva man først tror...

Vektmessig tror jeg det er den største, letteste gitaren jeg har hatt. Den veier nesten ingenting, noe som er en sannhet med sterke modifikasjoner. Bra eller dårlig? Ett fett, med denne blir jeg i hvert fall tøff i pysjamas (på trikken også, da jeg ikke har noen gigbag eller kasse til den - burde skaffe meg et lite Marshall-stack for å klipse på buksebeltet).

DSC_0571.jpg?t=1300175343

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke harry før du har flammelakkering :rolleyes:

Men, første jeg tenkte på var Hamer`n til Adrian Smith i Iron maiden.

hamer_standard.jpg

:)

Jeg har ingen leopardmønstret vest, men jeg kan alltids finne frem den gamle denim-jakka mi og klippe av ermene på den.

Verken flammelønn eller explorer-formatet er særlig harry, men når de kombineres... Alle trenger en harry gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! NÅ snakker vi harry :lol:

Jeg fant frem noen dingser fra skrotekassa mi... Speed knobs blir litt feil, burde jo selvfølgelig hatt gull-top hats, men jeg liker de bedre enn de sorte top-hatsene som stod på. Syns det også gjorde seg med ring rundt pickupswitchen. Sperzel-stemmeskruer er også underveis da jeg syns de som står virker ganske så viklevorne...

Jeg sitter også og prøver å se for meg hvordan den ville ha sett ut med plekterbrett, selv om det nok er noe søkt å kikke etter et plekterbrett som passer til en import-Hamer som opprinnelig ikke har plekterbrett. For alt jeg vet kan det også være store forskjeller på målene på flametop- og korina-varianten, selv om de begge er Hamer-gitarer...

Litt kjipere lys idag enn igår, så det ble litt uklart.

DSC_0144.jpg?t=1300266901

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til den med duncans, så er ikke dette den:) Pickupene i denne er uoriginale og av ukjent opphav. De originale sviktet, i følge tidligere eier. De låter helt ok, men ikke stort mer enn det. Tipper det blir en fin upgrade med GFSene jeg har liggende.

Spillemessig er den litt mer enn ok. Merker godt at det ikke er verdens dyreste gitar, men den duger. Fin halsprofil i gibbo/epi-60-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.