Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greco LP - korrekt kropp og plekterbrett?


Konnis

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Greco LP som jeg synes ser ganske snasen ut, men etter videre inspeksjon av det ene bildet selger har i annonsen så får jeg ikke gitarens fasong helt til å stemme. Mulig det er øynene mine det er noe feil med, så hadde vært kjekt med innspill fra dere også. Hvis ikke kroppsfasongen er funky, tror jeg allikevel av plekterbrettet ikke er helt korrekt sammenliknet med Gibson? En smal sak å bytte, så lenge Gibson-brett passer, though.

Bilde for den skuelystne:

33_-286790855.jpg

Edit: Verdt å nevne er at dette er en '78-modell. En forumist på thegearpage forsterket "skepsisen" min.

"I remember reading somewhere that Greco didn't get super accurate until the 80's, so that '78 may look off because it may be off."

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at min Greco, som er noen få år nyere er 100% hva angår kroppsfasong/hode, men jeg har aldri brukt særlig mye tid på å sammenligne. Jeg synes ikke det med 100% likhet spiller noen rolle egentlig. Det er en Greco og ikke en Gibson.

Angående plekterbrett, igjen ikke nødvendigvis 100%, men jeg har aldri egentlig lagt merke til noen forskjell. Jeg ville forøvrig heller ikke ha byttet brettet, da plast på en 30 år gammel gitar eldes og skifter farge. Dessuten er det et poeng å holde den original.

Hvis du vil ha noe som er 100% identisk, må du ikke kjøpe Greco eller f.eks Edwards, ved nærmere ettertanke bør du vel hoppe over en hel del nyere Gibson også :D

MIJ gitarer er etter min erfaring sjelden "super accurate" og det samme gjelder vel ymse "re-issue" modeller fra "de to store" når alt kommer til alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg denne gitaren går du for den ;) Selv om formen og plekterbrettet er litt feil, så tror jeg ikke det har så mye å si. Skal du ha så perfekt som mulig må du nok punge ut for en Gibson ... eller. Det går ikke an å få en helt perfekt gitar ;) Bare nesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.