Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP LTD KH-602 vs MH-1000


99Larsen99

Anbefalte innlegg

Hei, folk her inne tåler vist ikkje at eg spør om andre ting i andre tråder for å unngå å starte så mange nye tråder. Så lager ein sjølv siden eg ikkje fant noken andre.

Har lurt ein del på hvilken gitar som er best at KH-602 og MH-1000. Har søkt og søkt, men alt eg finner er folk som seier at Kikr Hammett suger og andre personlege meininger. Derfor lurer eg på om det er noken her inne som kan som nøytral kunne fortelle litt om desse to gitarene, brae og dårlige ting om dei to. Og hvilken som muligens er best. Også personlege meininger er fint, bare ein kan holde hatet mot Kirk Hammett vekke <_<

Eg skal kjøpe ny gitar, og det står no mellom to gitarer som er veldig like. Har prøvd ein MH-1000 og den likte eg utrolig godt. Veit at det er den type gitar som passer meg. Og derfor er eg rimelig sikker på at kh gitaren passer meg minnst like bra siden eg spiller for det meste Metallica sanger.

Det er 2006 versjonen av MH-1000 som eg vurderer. Har klippet ut ein spisifikkasjonsliste over dei to gitarene, men eg har ikkje kunnskap nok til og vurdere hva som er best ved hjelp av dei listene. Så håper det er noken her inne som kan hjelpe. Eg foretrekker EMG pickups, men lurer på forsjellen mellom EMG 81/81(KH) og EMG 81/85(MH)

post-6009-0-38403000-1297629274_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81/81 og 81/85 har begge 81 i neck for lys og fin cleanlyd. Den Så har den ene 81 i bridge mens den andre 85 i bridge.

Forskjellen på de er at 81 er litt klarere i lyden mens 85 er feitere.

Hva som er best, er en smakssak og veldig avhengig av hvilken gitar man spiller på :)

Har 81 i en mahogany-gitar og den passer fintfint til det.. Tight og klar lyd. Meget gode til nedstemming ;)

Har ikke testet 85 vs 81 A/B, men hver for seg. Og da merket kunne jeg ikke gjette hva som er hva.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81/81 og 81/85 har begge 81 i neck for lys og fin cleanlyd. Den Så har den ene 81 i bridge mens den andre 85 i bridge.

Forskjellen på de er at 81 er litt klarere i lyden mens 85 er feitere.

Hva som er best, er en smakssak og veldig avhengig av hvilken gitar man spiller på :)

Har 81 i en mahogany-gitar og den passer fintfint til det.. Tight og klar lyd. Meget gode til nedstemming ;)

Har ikke testet 85 vs 81 A/B, men hver for seg. Og da merket kunne jeg ikke gjette hva som er hva.. :)

Takk! :D Har lurt ei stund på dette. Ser at Kirk Hammett har EMG 81 (B ) / 60 (N)på sin KH-2. Veit du hvordan EMG 60 er? Hvordan den kombinasjonen er. Rekner med det ikkje er så alt for stor å dyr jobb å skifte pickups vist eg ikkje liker dei eg har.

Endret av 99Larsen99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte fra passive til passive er veeldig enkelt.. De har en "Quick-COnnector" som gjør at du kan bytte fra f.eks 81 til 85 uten å lodde noe som helst.

Ska du bytte fra aktive til passive, og omvendt, må du bytte ut jack og potter noe som innebærer lodding.

MEN, det er ikke store jobben dersom man setter seg inn i det og gjør ting nøyaktig og presist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81/81 og 81/85 har begge 81 i neck for lys og fin cleanlyd. Den Så har den ene 81 i bridge mens den andre 85 i bridge.

Forskjellen på de er at 81 er litt klarere i lyden mens 85 er feitere.

Hva som er best, er en smakssak og veldig avhengig av hvilken gitar man spiller på :)

Har 81 i en mahogany-gitar og den passer fintfint til det.. Tight og klar lyd. Meget gode til nedstemming ;)

Har ikke testet 85 vs 81 A/B, men hver for seg. Og da merket kunne jeg ikke gjette hva som er hva.. :)

Neineinei tongue.gif

Begge har 81 i bridge, men MH har 85 i neck.

81 er tightere og spissere i lyden, mens 85 er (som nevnt) litt rundere i kantene.

Selv ville jeg valgt en MH fordi den har fast stol og ikke floyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Har lurt ei stund på dette. Ser at Kirk Hammett har EMG 81 (B ) / 60 (N)på sin KH-2. Veit du hvordan EMG 60 er? Hvordan den kombinasjonen er. Rekner med det ikkje er så alt for stor å dyr jobb å skifte pickups vist eg ikkje liker dei eg har.

EMG 60 er ganske mye brightere enn en 85 og passer derfor (etter min mening) mye bedre i neck enn 85. Derimot synes jeg ikke den er noe særlig i bridge.

60'en er, igjen etter min mening, den beste neck humbuckeren EMG lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Har lurt ei stund på dette. Ser at Kirk Hammett har EMG 81 (B ) / 60 (N)på sin KH-2. Veit du hvordan EMG 60 er? Hvordan den kombinasjonen er. Rekner med det ikkje er så alt for stor å dyr jobb å skifte pickups vist eg ikkje liker dei eg har.

Personlig så synes jeg kombinasjonen med 81 i bridge og 60 i neck fungerer utmerket(har en versjon av KH-2), så det bunner nok mest ut i smak og behag, men som M.A.K.S skriver, så er 60 en god del brightere mens jeg synes 81 cruncher noe mer. Men, KH-602 har da vitterlig 81/60, har den ikke? Det eneste jeg ikke vet om, er Floyd trem'en som sitter på den, det er en 1000 Series, vet ikke hvordan den er ifht. den originale Floyd'en.

Dersom du skulle lande på en KH-602, sjekk ut spesifikasjonene før du kjøper da ESP har gjort litt om på de, kan være at du lander med en original Floyd, men da med 81/81

Endret av Skoggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.