Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker fra utlandet (USA, England)


Deformed

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe lignende tråd, så jeg fyrer løs:

Min søster bor i England, og jeg har planer om å avlegge henne et besøk. Hvis jeg skulle finne på å plukke med meg en Marshall (god forbid) eller en Laney derfra (billigere der borte ja...), hva trenger jeg for å få den til å funke her? Holder det med en transformator, eller er det noe triks med trafoene i selve ampen? Hva med 50hz kontra 60hz?

Ting er alltid så mye kjekkere å handle når det er billigere :D Gir liksom en bedre grunn til å kjøpe det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra england skulle vel ikke det være det helt store problemet, i og med at de faktisk har samme veggspenning som oss. Ville tro de hadde 50hz og, men jeg er ikke 100% sikker, sikkert noen som kan si ja eller nei her. Men fra USA derimot trenger du en step-up trafo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... excellent. Er Laney amper noe tess da? ;) Jeg er ute etter brutal vreng med gode dø-metall egenskaper. Har siklet på en Framus Cobra en stund, men den er jo litt dyr, for ikke å snakke om lite tilgjengelig.

Hadde en Laney TF en gang, men det er jo litt som å si "jeg eide en ekte Marshall en gang. Den het Valvestate", så jeg kan ikke dømme Laney etter den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

england kjører samme spenning som oss ja, så du må bare skifte ut støpselet så det passer i veggen din hjemme.

kjøper du fra usa trenger du en trafo, som støtter like mange watt som ampen trekker, og kanskje tilogmed litt attåt.

Litt attåt er alltid bra å ha. Anyway, jeg tror det er enklere å kjøpe et nytt støpsel på Clas Ohlson enn å kjøpe et adapter. Bare nevner det, jeg hater å måtte ha slikt adaptere flytende over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.