Web Analytics
Jump to content

Forsterker fra utlandet (USA, England)

Deformed
 Share

Recommended Posts

Fant ikke noe lignende tråd, så jeg fyrer løs:

Min søster bor i England, og jeg har planer om å avlegge henne et besøk. Hvis jeg skulle finne på å plukke med meg en Marshall (god forbid) eller en Laney derfra (billigere der borte ja...), hva trenger jeg for å få den til å funke her? Holder det med en transformator, eller er det noe triks med trafoene i selve ampen? Hva med 50hz kontra 60hz?

Ting er alltid så mye kjekkere å handle når det er billigere :D Gir liksom en bedre grunn til å kjøpe det

Fra england skulle vel ikke det være det helt store problemet, i og med at de faktisk har samme veggspenning som oss. Ville tro de hadde 50hz og, men jeg er ikke 100% sikker, sikkert noen som kan si ja eller nei her. Men fra USA derimot trenger du en step-up trafo.

england kjører samme spenning som oss ja, så du må bare skifte ut støpselet så det passer i veggen din hjemme.

kjøper du fra usa trenger du en trafo, som støtter like mange watt som ampen trekker, og kanskje tilogmed litt attåt.

Ah... excellent. Er Laney amper noe tess da? ;) Jeg er ute etter brutal vreng med gode dø-metall egenskaper. Har siklet på en Framus Cobra en stund, men den er jo litt dyr, for ikke å snakke om lite tilgjengelig.

Hadde en Laney TF en gang, men det er jo litt som å si "jeg eide en ekte Marshall en gang. Den het Valvestate", så jeg kan ikke dømme Laney etter den ;)

england kjører samme spenning som oss ja, så du må bare skifte ut støpselet så det passer i veggen din hjemme.

kjøper du fra usa trenger du en trafo, som støtter like mange watt som ampen trekker, og kanskje tilogmed litt attåt.

Litt attåt er alltid bra å ha. Anyway, jeg tror det er enklere å kjøpe et nytt støpsel på Clas Ohlson enn å kjøpe et adapter. Bare nevner det, jeg hater å måtte ha slikt adaptere flytende over alt...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Godt tips, men dette er et kit som sannsynligvis ikke er verdt mer enn varmeverdien om en fyrer den i peisen når alle godbitene er tatt av. De originale stemmeskruene var så dårlige at de ikke var brukbare, og en gikk regelrett i stykker. Verdien i denne vil nok først og fremst være gleden den kan gi meg Regner med det er flere enn meg som som har et lite lager med avplukkede deler. De er kjekke å finne til andre prosjekter. Merkelig nok blir man aldri ferdig....  
    • Lang tid uten lyst - og når den er på vei tilbake ser jeg at alt er på vei til å bli borte ... Trist, men leit og ingenting å gjøre med det. Og i mellomtiden har alle bildene i byggetrådene mine mistet seg selv - usikker på hvorfor det har blitt slik, men nå som forumet også er i ferd med å miste seg selv, er det kanskje ikke verdt å reparere? Jeg skal lete opp det nye forumet og se om jeg finner ett sted å poste oppdateringer i der 🙂 Takk for alt og alle her inne!
    • Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
    • Tenker litt av poenget er stor forskjell egentlig. Bør bli interessante muligheter for å diale inn diverse toner i midtstilling, spesielt om jeg legger på en coilsplit av humbuckeren og. Risikoen er vel heller ikke superstor siden det går an å kjøpe til en som matcher bedre og ta den som blir til overs i en annen gitar. Eller selge. Får vel alltids igjen noen kroner for sånt. Har jækla lyst til å prøve altså. Titte på videoen nå EDIT: Må vel innrømme at jeg EGENTLIG tenkte å prøve med noe fra Guitar Fetish, men stadig utsolgt det jeg skal ha og da eser budsjettet fort ut....
    • Har prøvd dette selv,Lollar Novel 90 i neck og Seymour Duncan JB i bridge.Det ble for stor forskjell mellom pickupene.Spørs også hva du hovedsakelig spiller (clean/dirty/full distortion).Egentlig trenger du to gitarer,hehe:  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.