Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken amp?


kis32

Anbefalte innlegg

Til en Fender custom shop Eric Clapton Limited edition strat. Hvilken av disse kombo ampene bør man velge?

VOX - AC15 Custom Red Limited Edition

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26331645

Kriteriene er at det skal være en VOX, til en overlevbar pris, COMBO med 1. element. Så trenger ikke de hyggelige inleggene med "Du bør kjøpe en marshall huuuuge stack til 200.000 kroner" eller med andre ord "Du bør kjøpe noe som ikke stemmer med kriteriene i det heletatt!"

Fint om dere legger igjen argumentene for og imot de ampene jeg postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke akkurat mange kriterier da! :P

Tenker da på hav slags lyd du er ute etter etc..

Lyd, det meste. Fra Metal - Funk - Rock n'roll etc. Har et Line 6 HD500 brett som hjelper med det, men det skal nå kjøres gjennom en amp.

Det er jo en fordel om den har en pen clean lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt så mye på disse Vox ampene, de jeg prøvde var Ac30 og AC50CP.

Og jeg opplevde at begge låt litt drit med distortion forran og var litt vanskelig å booste til metalvreng også..

Jeg ville sett på en veldig ren Fenderamp hvis jeg var deg. Har spilt på et par live, ukjent merke da men tror det var Blues Jr elns..

Og disse derimot låter ganske bra på både clean og får meget feit vreng hvis du har en god distortionpedal forran ampen.

Kan være jeg tar feil angående Vox AC-ampene, har som sagt ikke fått testet de nok til å uttale meg for konkret.

Vil du ha en litt modere amp, så er ENGL Screamer allsidig og fin til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt så mye på disse Vox ampene, de jeg prøvde var Ac30 og AC50CP.

Og jeg opplevde at begge låt litt drit med distortion forran og var litt vanskelig å booste til metalvreng også..

Jeg ville sett på en veldig ren Fenderamp hvis jeg var deg. Har spilt på et par live, ukjent merke da men tror det var Blues Jr elns..

Og disse derimot låter ganske bra på både clean og får meget feit vreng hvis du har en god distortionpedal forran ampen.

Kan være jeg tar feil angående Vox AC-ampene, har som sagt ikke fått testet de nok til å uttale meg for konkret.

Vil du ha en litt modere amp, så er ENGL Screamer allsidig og fin til det meste.

Du hadde vel ikke røyka sokkene dine og sniffa deg fjern på noe kokain også eller?

Låter jo absolutt ikke dritt, kanskje du var uheldig med utstyr etc..

De har den nydeligste clean og den fungerer jammen med dist også. de er heller aldeles ikke noe metal forsterker og det er ikke fender heller,

mens begge ampmerkene er pedalvennlige.

Hadde gått for en vox ac greia, kanskje mest fordi jeg har en selv, men har aldri vært noen særlig stor fan av fender amper heller..

Beklager for kanskje noen sterke uttrykk..tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.