Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tuning


Archangel

Anbefalte innlegg

Foerst maa jeg si at det er bra at siden kom tilbake , savnet den :D

Jeg har faatt gitaren jeg bestilte og det har gaatt fremover

( om enn ikke saa fort naa i begynnelsen ) men jeg har " faktisk " endel problemer aa tune gitaren .

Er VELDIG redd for aa ryke strenger , har skjedd endel ganger allerede , men det er jo vel og bra for naa kan jeg iallefall skifte dem :D .

Uansett jeg har en kromatisk tuner og naar jeg tuner saa lurer jeg paa :

1. Noen ganger naar jeg slaar paa strengen saa viser den opptil 2-3 forskjellige tuninger innen lyden doer ut , f.eks jeg skal tune en streng

i G saa , viser strengen foerst D i ett lite oeyeblikk for deretter aa gaa til G etterpaa . Maa jeg fortsette aa tune da ?

2. fra venstre til hoeyre er jo bokstavene :

C - D - E - F - G - A - B

Naar jeg har en G og skal tune til en F , dersom jeg slakker litt da , skal jeg treffe en F foer en E ? Hender ikke saa ofte for meg .

Generelt med tuningen er det KUN de tre nederste ( tynneste ) strengene som er noe problem , de tre tykkeste er lette aa faa til .

Har gitaren tunet ETT STEG NED jeg og bruker capo for standard tuning .

Sorry for dumme speorsmaal :oops: men det er jo noe jeg lurer paa :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skaffer du deg et norsk keyboard

Enten så kan du stemme med "flasjionetter" eller no, eller så slår du på strengen med gjenve mellomrom, eller 8'ende-deler så holder den tonen, grunnen til at den viser andre toner er at tonen blir litt lys når du slår for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.