Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

95 Mexico Fender Stratocaster Olympic White


Carpal67

Anbefalte innlegg

Takker.

Etter hva jeg forstår er den i bra stand og er satt opp av kyndige hender.

Jeg har egentlig svært lite peiling på detaljene til de forskjellige Fender-modellene, så jeg lurer litt på hvilken modell denne "simulerer"....er det en 50', 60', standard, classic osv.? Halsen på denne har c-profil.

Hva med årsmodellen...er der store forskjeller fra år til år på disse? Tenker da på hardware og elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer litt på en pent brukt 95 Mexico Fender Stratocaster Olympic White.

Er tre høvdinger en ok pris for denne?

Helt OK pris for en standard MiM Strat (for det er en Standard ;) ). Ser på bildene at neck pocket'n ser litt rom ut, men det trenger ikke ha så mye å si. En helt grei gitar til en helt grei pris.

Når det gjelder pick ups på standard fra Mexico så er ikke de all verden, men du kommer langt med ebay global og en tusenlapp. Byttet til Fender CS Texas Special pups (tenk Steve Ray Vaughn) på en MiM Strat for en kompis, og det låter knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut på bildene at denne har litt høydeforskjell på magnetene på pickupene.

Betyr dette at den kanskje at den har usa pickuper? Det må vel i så tilfelle være et pluss.

Eller tar jeg feil?

Nja, det er det på naboens 1000-kroners Starfire Strat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt OK pris for en standard MiM Strat (for det er en Standard ;) ). Ser på bildene at neck pocket'n ser litt rom ut, men det trenger ikke ha så mye å si. En helt grei gitar til en helt grei pris.

Når det gjelder pick ups på standard fra Mexico så er ikke de all verden, men du kommer langt med ebay global og en tusenlapp. Byttet til Fender CS Texas Special pups (tenk Steve Ray Vaughn) på en MiM Strat for en kompis, og det låter knallbra.

Takker.

Hva mener du med at pocket'en ser rom ut?

Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter en Strat, men jeg kan få denne med i en byttehandel, så det ville vært greit om det gikk ann å kvitte seg med den for samme pris uten for mye dikkedarer om jeg ikke liker den.

Etter som jeg forstår så er denne en helt normalt priset og ikke spesielt ettertraktet modell, så et bytte ser litt vagt ut akkurat nå....

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard MIM Stratocaster koster i dag rundt 5500,- i Norge, så 3 lapper er vel greit hvis den er godt tatt vare på. Pickupene er såkalt staggered (en konstruksjon for å utjevne volumforskjeller mellom strengene i sin tid.) som ikke er uvanlig uansett om de er amerikanske originale eller kopier fra Kualalumpur.

Ellers vet jeg lite om Mexicanske Fendere fra den perioden, men som Aphe sier, kommer nok Greener inn med noe vettugt her, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Hva mener du med at pocket'en ser rom ut?

Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter en Strat, men jeg kan få denne med i en byttehandel, så det ville vært greit om det gikk ann å kvitte seg med den for samme pris uten for mye dikkedarer om jeg ikke liker den.

Etter som jeg forstår så er denne en helt normalt priset og ikke spesielt ettertraktet modell, så et bytte ser litt vagt ut akkurat nå....

Det ser ut som om det er litt mellomrom mellom gitarkroppen og halsen (litt rom) ved halsinnfestet, men det kan være bildene som lyver. Tror du gjør en grei deal med gitaren, og tror du vil få igjen rundt det samme hvis du selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min identiske strat brukt for 2500 kroner, og den annonsen var der leeeeenge

Om det er USA pickups eller ikke på den, så tror jeg ikke det, de er nå helt like de jeg har, så veit ikke helt hvordan dere kan se forskjellen på dem. Eller kanskje jeg også har usa pickups...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min identiske strat brukt for 2500 kroner, og den annonsen var der leeeeenge

Om det er USA pickups eller ikke på den, så tror jeg ikke det, de er nå helt like de jeg har, så veit ikke helt hvordan dere kan se forskjellen på dem. Eller kanskje jeg også har usa pickups...?

Man kan ikke se det uten å ta av plekterbrettet. Kanksje ikke da en gang. Sannsynligheten for at det er stock pickups er vel ganske stor. Som sagt, er staggered poles veldig vanlig på singlecoiler til Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min identiske strat brukt for 2500 kroner, og den annonsen var der leeeeenge

Om det er USA pickups eller ikke på den, så tror jeg ikke det, de er nå helt like de jeg har, så veit ikke helt hvordan dere kan se forskjellen på dem. Eller kanskje jeg også har usa pickups...?

Det står ikke USA pups i Standard MiM. Ta av plekterbrett og se ;) Ikke for å være "hæsli", men det er egne billigpups som står i det meste som heter "Standard" og kommer fra Mexico. Det vil ikke si at de låter dårlig eller "ikke kjøp gitaren". Det er veldig enkelt og installere andre pups hvis en ønsker det, og likevel har en en helt grei og billig Strat. Billig gitar med bra mikrofoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.