Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fuzz Face


Anbefalte innlegg

Hadde som vanlig god tid på 1. juledag, så jeg kosa meg med litt lodding og borring.

Og vips så hadde jeg en Fuzz Face gitt :)

Har alltid vært skeptisk til bokser som har "fuzz" i navnet, og har derfor aldri hatt en bortsett fra en forferdelig

Vox Tone Bender som jeg bygde om til MXR distortion en gang tidlig på 80-tallet.

Jeg bestilte i utgangspunktet et kit for en kollega, men fant ut at jeg måtte ha en fuzz i samlingen jeg også.

Jeg må bare si at denne lille rare kretsen låter overraskende bra. Var redd for at den skulle låte for jævlig 60-talls

piggtråd, men der tok jeg ganske feil :D

Dette er selvfølgelig ikke noe for metallhuer, men liker du den bluesa Hendrix-stilen er det lett å få den her.

Har som bildene viser ikke gjort noe med layouten ennå (Biltema må åpne så jeg får lakk),

men jeg utsmykket den med en rainbow-LED, da :rolleyes:

post-7643-0-35624000-1293375710_thumb.jp

post-7643-0-95925300-1293375730_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke hatt noe imot å betale en liten slump med penger for litt diverse pedaler fra deg! :rolleyes:

Bare å si ifra hvis du har lyst til å lage noen bokser du egentlig ikke trenger. Hehe!

Problemet er at dette har jeg stort sett bare tid til i juleferien etc. Ikke ellers når jeg jobber, men hva er det du ønsker deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GE-versjonen ? AC128 om jeg ikke ser feil? Låter fabelaktig :) jeg ptp'er disse i god gamal stil :)

Jeg kan også si at fuzz factory heller ikke låter piggtråd ut :)

Ja, jeg bestilte versjonen med Germanium altså AC128. Har jo silisium i bøtter og spann liggende vet du.

Så jeg skal nok prøve dette også. Lurte på å prøve BC556 som er silisium PNP. Men jeg leste at silisium versjonen ikke er "like myk i kantene" som germanium-versjonen.

Nå er det jo slik at AC128 er en av verstingene hva variasjon i hfe angår, men jeg lurer på om Hr. Brunner på Das Musikding har testet disse på forhånd. De funka i alle fall veldig bra med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at dette har jeg stort sett bare tid til i juleferien etc. Ikke ellers når jeg jobber, men hva er det du ønsker deg da?

Det eneste jeg egentlig trenger er en booster/overdrive. Kunne trengt en volumpedal også, men det er vel litt verre å snekre sammen vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.