Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde som vanlig god tid på 1. juledag, så jeg kosa meg med litt lodding og borring.

Og vips så hadde jeg en Fuzz Face gitt :)

Har alltid vært skeptisk til bokser som har "fuzz" i navnet, og har derfor aldri hatt en bortsett fra en forferdelig

Vox Tone Bender som jeg bygde om til MXR distortion en gang tidlig på 80-tallet.

Jeg bestilte i utgangspunktet et kit for en kollega, men fant ut at jeg måtte ha en fuzz i samlingen jeg også.

Jeg må bare si at denne lille rare kretsen låter overraskende bra. Var redd for at den skulle låte for jævlig 60-talls

piggtråd, men der tok jeg ganske feil :D

Dette er selvfølgelig ikke noe for metallhuer, men liker du den bluesa Hendrix-stilen er det lett å få den her.

Har som bildene viser ikke gjort noe med layouten ennå (Biltema må åpne så jeg får lakk),

men jeg utsmykket den med en rainbow-LED, da :rolleyes:

post-7643-0-35624000-1293375710_thumb.jp

post-7643-0-95925300-1293375730_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke hatt noe imot å betale en liten slump med penger for litt diverse pedaler fra deg! :rolleyes:

Bare å si ifra hvis du har lyst til å lage noen bokser du egentlig ikke trenger. Hehe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba!

Fuzz face ruler, selv foretrekker jeg de med BC108/183L/184L transistorer for rette EJ-snerten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde virkelig ikke hatt noe imot å betale en liten slump med penger for litt diverse pedaler fra deg! :rolleyes:

Bare å si ifra hvis du har lyst til å lage noen bokser du egentlig ikke trenger. Hehe!

Problemet er at dette har jeg stort sett bare tid til i juleferien etc. Ikke ellers når jeg jobber, men hva er det du ønsker deg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GE-versjonen ? AC128 om jeg ikke ser feil? Låter fabelaktig :) jeg ptp'er disse i god gamal stil :)

Jeg kan også si at fuzz factory heller ikke låter piggtråd ut :)

Ja, jeg bestilte versjonen med Germanium altså AC128. Har jo silisium i bøtter og spann liggende vet du.

Så jeg skal nok prøve dette også. Lurte på å prøve BC556 som er silisium PNP. Men jeg leste at silisium versjonen ikke er "like myk i kantene" som germanium-versjonen.

Nå er det jo slik at AC128 er en av verstingene hva variasjon i hfe angår, men jeg lurer på om Hr. Brunner på Das Musikding har testet disse på forhånd. De funka i alle fall veldig bra med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at dette har jeg stort sett bare tid til i juleferien etc. Ikke ellers når jeg jobber, men hva er det du ønsker deg da?

Det eneste jeg egentlig trenger er en booster/overdrive. Kunne trengt en volumpedal også, men det er vel litt verre å snekre sammen vil jeg tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[...] en forferdelig Vox Tone Bender som jeg bygde om til MXR distortion en gang tidlig på 80-tallet.

Gah!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.