Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trøbbel med mitt rør sluttrinn


s0und

Anbefalte innlegg

hmm...ja hvordan skal man forklare dette.... jo sluttrinnet begynte å vrenge noe sinnsykt så etter en liten stund var den død, men rørene lyser fortsatt.

Rørskift, eller har noe smelta?

Skal innrømme at jeg har lite greie på rør så derfor henvender jeg meg til guruene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ummmmmm...

Vel, aner ikke hva som kan ha skjedd. Enten er røra helt gåene, rart hvis det har skjedd plutselig. Eller så har en kondis gått til satanheimen.

Har noen sikringer gått in det siste? Lukter det svidd? Er røra gamle?

Og, hva slags amp er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. Sikringer går her i ett sett, huset er fra 52.... Men dette begynte egentlig når jeg skrudde den av regelmessig. Vanligvis lot jeg den stå og holde seg varm (har det fra hifi forsterkere). Har ikke merket noen suspekt lukt, men forvrengningen kom og gikk i starten. Spilte ålreit på "kalde" rør så etter en 10-15 minutter hørtes det ut som om jeg kjørte en od1 på vrengkanalen med full gain om du skjønner hva jeg mener.

Rørene skal ikke være gamle, og det er snakk om en Marshall 9005...staut sak på 2x50w, 4 stk el84 og noen (4? stk) 12ax7 såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 el34 og kanskje heller to 12ax7. synes det er rart om det er mer enn et 12ax7 rør pr kanal ihverfall.

er nok sluttrinnrørene (evt 1,2el3 rør) som enten er gåent, eller er på kanten.

Hvis du har el84 rør i forsterkeren.. så tror jeg ikke de ville ha passet.. men uansett.. da er det rørene.. hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lite ut som om det er røra som begynner å dra på, med mindre de er eldgamle.

Høres ut som om det enten er i powersupplyet eller i utgangstrafoen. Utgangstrafoer som går får ting til å vrenge. Men vis det er en skikkelig sørpete vreng, er det nok at det ikke kommer nok strøm til rørene.

Og, det er 4 12AX-7 rør i den. Trenger vel strengt tatt bare ett tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være et trafo problem... nå er jeg faktisk ganske lei av rør-greier og stoler ikke på det for fem øre lenger. Noen som har lyst på billig sluttrinn?  har også en ada-mp1 og rocktron voodu-valve hehe

Gir du opp pga det der? Nå må du gi deg, lever den inn til en tekniker, og få godlyden tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.