Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Runnin' With The Devil


Per

Anbefalte innlegg

Jaja.... vetta F##k hva det heter.... det stod øverst på tab-arket(som jeg printa ut) " Strum these". Jeg visste ikke hva det betydde (da), så jeg bare trykket på DE båndene, og det hørtes helt forjævlig ut.. " det va'kke sånn Eddie spiller" Så kom jeg på at jeg kanskje skulle ha fingern lett over strengen. Da ble det resultater. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Morsom historie som angår Runnin' With The Devil.

Dave Mustaine (megadeth) hadde vært på ei fyllekule. David Ellefson bodde i en leilighet under han. David begynte alltid morgenen ved å spille bass. En morgen begynte han å spille til Runnin' With The Devil. Alle vet at bassgangen går: "Bah -- Bah -- Bah -- Bah --". Dave Mustaine beskrev bass gangen som den mest irriterende låten å våkne til når du har hangover :P

Så Mustaine begynte å skrike og bælje: "Shut UP!! SHUT UP!" Ellefson sluttet. Senere kom han innom med en kompis for å spørre mustaine om han kunne kjøpe sigaretter og øl til de. Sånn møtte Mustaine, Ellefson. :D

Off-topic forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvis en vil være virkelig fin på det så kan en vel kanskje kalle det kunstige flagioletter?

Det blir litt feil igjen, fordi kunstige flagioletter er i mine øyne hvis man lager flagioletter utenfor 12, 7 og 5 band ved å holde f.eks pekefinger på venstre hånd på B-strengen, 2 bånd og deretter holde pekefinger høyre hånd svakt over 14 bånd for så å lure tommelen under å slå ann strengen med tommelneglen. Med denne metoden kan man lage flagioletter på alle bånd. Noe som jeg vil si er "kunstige" flagioletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en vil være virkelig fin på det så kan en vel kanskje kalle det kunstige flagioletter?

Det blir litt feil igjen, fordi kunstige flagioletter er i mine øyne hvis man lager flagioletter utenfor 12, 7 og 5 band ved å holde f.eks pekefinger på venstre hånd på B-strengen, 2 bånd og deretter holde pekefinger høyre hånd svakt over 14 bånd for så å lure tommelen under å slå ann strengen med tommelneglen. Med denne metoden kan man lage flagioletter på alle bånd. Noe som jeg vil si er "kunstige" flagioletter.

Vel... dette er forsåvidt ikke annerledes. Pinch harmonics og artificial harmonics er stort sett samme greie, bare at førstnevnte som regel brukes på høyere "bånd" enn gripebrettet (forbi høyeste bånd). Det er forsåvidt ingenting som hindrer deg i å bruke den ene teknikken i stedet for den andre, men det har liksom bare blitt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.