Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vox night train 15 h med v 112 nt


johs

Anbefalte innlegg

noen som vet hvordan night train og dette v112 nt kabinettet er? Selges av riff musikk på finn.

Har hatt dette settet i ca. 5 måneder nå. For 4990,- komplett nytt så er det intet annet enn et kupp!

Fleksibel liten forsterker som spiller HØYT om man vil (men som også låter veldig godt på lavt volum) som gir godlyd i bøtter og spann!

Kabinettet kan låte noe tynt/flatt i begynnelsen, men etter litt innspilling så får du en mye fyldere og bedre lyd.

I tillegg så har du masse voicings og velge mellom. Bright Mode og Thick Mode låter helt forskjellig (naturligvis, får sinnsykt mye gain på Thick Mode). Så har du Pentode og Triode som også har forskjellig voicings. Pluss EQ som fungerer i Bright Mode. Kombinasjonen Pentode/Bright, Pentode/Thick, Triode/Bright og Triode/Thick gir også forskjellig lydkarakteristikk. Veldig mange lydmuligheter i denne saken, men alikevel så er den så enkel og justere og forholde seg til (jeg foretrekker enkle saker, ikke amper med 3 kanaler, separat EQ for hver kanal, masse effekter innebygd, osv, osv... Da blir man bare stående og skru på knotter fremfor å spille!).

Detaljerikdommen i breakupen er helt fantastisk. Nyter hver minste detalj! I tillegg så er ampen og kabinettet pent designet, og gjør seg godt i en stue på siden av TV'en eller noe sånt (i motsetning til mange andre forsterkere og kabinett) :)

PS! Det selges til samme pris i butikk, og da får du muligheten til å teste det før du kjøper.

Anbefales!

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette settet i ca. 5 måneder nå. For 4990,- komplett nytt så er det intet annet enn et kupp!

Fleksibel liten forsterker som spiller HØYT om man vil (men som også låter veldig godt på lavt volum) som gir godlyd i bøtter og spann!

Kabinettet kan låte noe tynt/flatt i begynnelsen, men etter litt innspilling så får du en mye fyldere og bedre lyd.

I tillegg så har du masse voicings og velge mellom. Bright Mode og Thick Mode låter helt forskjellig (naturligvis, får sinnsykt mye gain på Thick Mode). Så har du Pentode og Triode som også har forskjellig voicings. Pluss EQ som fungerer i Bright Mode. Kombinasjonen Pentode/Bright, Pentode/Thick, Triode/Bright og Triode/Thick gir også forskjellig lydkarakteristikk. Veldig mange lydmuligheter i denne saken, men alikevel så er den så enkel og justere og forholde seg til (jeg foretrekker enkle saker, ikke amper med 3 kanaler, separat EQ for hver kanal, masse effekter innebygd, osv, osv... Da blir man bare stående og skru på knotter fremfor å spille!).

Detaljerikdommen i breakupen er helt fantastisk. Nyter hver minste detalj! I tillegg så er ampen og kabinettet pent designet, og gjør seg godt i en stue på siden av TV'en eller noe sånt (i motsetning til mange andre forsterkere og kabinett) :)

PS! Det selges til samme pris i butikk, og da får du muligheten til å teste det før du kjøper.

Anbefales!

tusen takk for svar. tror jeg går for det når det får så mye skryt overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må støtte Borge i alt det det han skriver. Har hatt dette settet siden september (kjøpte det på Riff for samme pris), og jeg er VELDIG fornøyd:D Låter knall og ser faktisk bra ut....til og med samboeren liker ampen og har tilatt at den står på stua(!!) Selv liker jeg enkle forsterkere som man slipper skru seg bort på men som leverer varene lydmessig.

Hvis du har mulighet så stikk i butikken å prøv, veldig bra service å få hos Riff (hvertfall her i Trondheim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må støtte Borge i alt det det han skriver. Har hatt dette settet siden september (kjøpte det på Riff for samme pris), og jeg er VELDIG fornøyd:D Låter knall og ser faktisk bra ut....til og med samboeren liker ampen og har tilatt at den står på stua(!!) Selv liker jeg enkle forsterkere som man slipper skru seg bort på men som leverer varene lydmessig.

Hvis du har mulighet så stikk i butikken å prøv, veldig bra service å få hos Riff (hvertfall her i Trondheim:)

var der igår og har funnet ut at dette er ampen for meg. Nydelig lyd i både clean og thick mode, du har også rett i at riff har god service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror jeg ville anbefale en orange tiny terror istedenfor, men vox ampen er fin den. Dette er jo en god deal så det er ingen grunn til å ikke kjøpe den.

Mjæ. Smak og behag. TT er kanskje litt bedre på heavy/metall'ish musikk enn NT'en, men på alt annet så er NT'en mye mye bedre, og mye mer fleksibel! Ikke minst så ser den mye bedre ut også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der igår og har funnet ut at dette er ampen for meg. Nydelig lyd i både clean og thick mode, du har også rett i at riff har god service

Så da ble det handel på deg? Grattis i såfall :)

Og ja, Riff har meget god service! Må bare skryte av Riff i Oslo som jeg har hatt mest med å gjøre. Utrolig bra service og gode priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ble det handel på deg? Grattis i såfall :)

Og ja, Riff har meget god service! Må bare skryte av Riff i Oslo som jeg har hatt mest med å gjøre. Utrolig bra service og gode priser!

det ble ikke handel men den står øverst på ønskelisten noe som er ganske sannsynlig at jeg får den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjæ. Smak og behag. TT er kanskje litt bedre på heavy/metall'ish musikk enn NT'en, men på alt annet så er NT'en mye mye bedre, og mye mer fleksibel! Ikke minst så ser den mye bedre ut også...

Det er smak og behag som du sier, men synes orangen er påen måte litt kraftigere i lyden. Synes faktisk den ser tøffere ut også. Men som sagt smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bytte ut kabinettet i ettertid. Selv om du synes kabinettet ser lite ut så tenker jeg det spiller høyt nok for deg alikevel :)

At det spiller høyt nok er det ingen tvil om, men, om jeg sammenligner Night Train med V112NT og Marshall 1960A Vintage, så er lyden av en helt annen verden... Marshall kabinettet låter grisefett med Vox Night Train. Det originale kabinettet låter nok litt tynt og spinkelt ut i forhold, selv om det i utgangspunktet låter veldig godt!

Men å sammenligne et 4x12" lukket kabinett på 42KG mot et lite og lett 1x12" delvis åpent kabinett er absolutt ikke rettferdig... Det blir en helt annen fylde i lyden med 4x12, mye mer punch og dybde, selv ved samme volumstyrke. Samtidig så foretrekker jeg lyden jeg får med V30 høyttalerne sammenlignet med Greenback høyttaleren.

4x12'et blir bare stående hjemme derimot... 1x12'ern kan man lett ha med seg hvor man vil... Og det låter uansett godt til den prisen (det er jo omtrent gratis med tanke på hva pakken med forsterkeren og kabinettet koster)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.