Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodetelefoner / headset


Sveinern78

Anbefalte innlegg

Vil påstå at det er veldig passeleg med bass i 770, sit og høyrer på dei no, gjennom stereoen. Veldig balansert lydbilete. Det har jo litt å seie kva musikk ein høyrer på, no har eg testa med Donald Fagen, Sting, a-Ha og National Bank, berre så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad är det för gitarrförstärkare du har? Om du har möjlighet, testa med ett par bra hörlurar först för att checka hur det låter, det är långt ifrån alla gitarrförstärkare som ger ett bra ljud genom hörlursutgången.

Men er noe garantigreier på det som gjør at du får et nytt gratis hvis det er under 2 år gammelt tror jeg

Jag och frugan köpte Koss Porta Pro för 4-5 år sedan och då var det livstidsgaranti och den gäller fortfarande, men det kanske de har tagit bort på de nya de säljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porta Pro burde ikke nevnes i en sånn tråd som dette. Makan til bassete og fæl lyd!

Den trenden er litt slitsom, at alle hodetelefoner skal ha masse bass. For det blir ganske så slitsomt for ørene å høre på i lengden.

De hodetelefonene jeg er ute etter må ikke ha for mye bass. Det virker som både DT 150 og DT 770 har veldig mye bass. Noen sier at det er anstendig bassnivå, men jeg tror de er litt for bassete i utgangspunktet. DT 880 blir for dyrt.

Jeg har tittet litt på ATH-M50 (Audio Technica ATH-M50), er det noen som har erfaring med disse?

Tre kriterier har jeg nå:

- Lukkede hodetelefoner

- Mest mulig nøytrale / Ikke for mye bass (er så mange loudness og justeringsmuligheter ellers knyttet til bass, så nøytralt utgangspunkt er et must)

- Må kunne brukes til å mikse ned låter i f.eks. reason og cubase.

Og pris 1500.- +- litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at Koss-settet jeg snakket om lenger opp er et Koss MV1. Har ikke mye å sammenlikne med i den prisklassen, men de låt utrolig bra når jeg lånte dem og plugga i multieffektbrettet mitt, og de har ellers et utrolig nøytralt lydbilde. Hvertfall ikke for mye bass. (Selv om billige koss-sett er kjent for dette).

Gått ned litt i pris også :)

Koss MV-1

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audio Technica M50

Headsettet funker fint. Det er ikke for mye bass og det har fin og god lyd. Putene kan bli LITT klamme, men ikke mye og det er vel egentlig uungåelig i lengden.

Deler av ledningen er kveilet. Jeg trodde det skulle by på problemer, men det har det ikke gjort, tvert imot. Kabelen er derimot altfor kort, så jeg må være i nærheten av forsterkern når jeg øver. Dvs. forsterker rett ved siden av meg. Og ledningen må attpåtil bak gitaren for ikke å slå borti strengene, og da blir ledningen veldig kort. Dette kan sikkert løses med en extension av noe slag.

Lyd: Til musikk fungerer det ekstremt bra. Lurer nesten på om headsettet er intelligent, og justerer EQ selv på hver sang:p Hører også lyder jeg ikke har hørt før i musikken, som feks. rappere hvor du hører spyttet treffer mikrofonen:S Headsettet er lettdrevet og spiller HØYT om man vil det.

Lyden fra gitarforsterkeren oppleves som litt kjedelig og grøtete i dette headsettet, så jeg vet ikke helt hvor bra det er til gitarforsterke. Min forsterker har et utall justeringsmuligheter, så jeg må eksperimentere litt mer her, og kommer tilbake med mer.

Byggekvalitet: Selve hodetelefonene og bøylene virker solide, men ledningen og festepunkter virker litt skjøre, spessielt i forhold til at ledningen kan bli altfor kort noen ganger og at man da "napper" eller "trekker" i festepunktene. Blir spennende å se om det varer.

Hodetelefonene er gode, uten farget lyd. Jeg er bare litt skeptisk til prisen. En tusenlapp ville føltes mer riktig for disse, men jeg anbefaler de på bakgrunn av lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.