Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodetelefoner / headset


Sveinern78

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som kan anbefale et bra headset som jeg kan putte i gitarforsterkeren? Trenger det i dag, (da naboene umulig kan like at jeg øver på natta :rolleyes: ).

Budsjettet er egentlig ikke så høyt, iom. at det meste har gått til gitar og forsterker. Kan man få et ok headset for maks 500.- uten å bestille fra utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ut Koss ?

Er ikke veldig dyrt med de Porta-Pro-sakene :)

Ikke verdens beste, men funker helt greit inntil de blir ødelagt. Men er noe garantigreier på det som gjør at du får et nytt gratis hvis det er under 2 år gammelt tror jeg. Jeg var iallefall fornøyd med det som øvingsheadset... til iPod/mp3 blir det litt dumt da det lager mye lyd "utfor" slik at alle rundt hører hvis du har lyden litt over middels høyt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HiFi-klubben har greie hodetelefoner, og de rimeligste Sennheiser-modellene gir mye for pengene: HiFi-klubben De har også Goldring DR100 på tilbud, og er nok den modellen jeg selv ville valgt hvis jeg skulle ha et par gode hodetelefoner til maks 500 kroner: HiFi-klubben tilbud

Du kan også ta en kikk på AKG sine modeller, en grei modell til en rimelig penge er AKG K 420, som er på tilbud hos Soundgarden: Soundgarden

Vær imidlertid klar over at AKG er lukkede hodetelefoner, og det betyr mye bass... Etter min smak passer AKG best til tyngre musikk, og Koss best til allround-bruk (har både AKG 414p og Koss PortaPro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et sett av disse fra sound1 for ikke lenge siden. Var skep, men de gir en ganske nøytral lyd og har god bassgjengivelse på tross av prisen. De kommer også med både "skinn" og stoffputer. Med skinnputene er de rimelig lukket. De låter hvert fall mye bedre enn alle Koss-sett jeg har prøvd. Prisen blir vel noe over 500 inkl. frakta, men det er ikke mye. (Betalte 590,- mener jeg.)

Ellers har de også et par Shure-sett som heller ikke ligger langt over budsjettet, men de har jeg ingen erfaring med, så hva som er det beste kjøpet, er umulig for meg å si. Jeg er i hvert fall fornøyd med SLX-settet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke butikkene i dag, så nå sitter jeg her med mini-ørepropper av typen "fulgte med mp3-spiller fra bokklubben"-propper som er plugget i forsterkeren. De funker til nøds, (så naboene vil nok fortsette å hilse på meg :rolleyes: )

Vurderer å vente litt og heller kjøpe et par skikkelig gode hodetelefoner når jeg får spenn. (Har ikke hatt headset siden jeg satte meg på det forrige headsettet for andre gang). Med gitar og nattestid er det jo et must. Også tenker jeg at det er bedre å spytte i litt mer og få noe som funker topp istedet for å inngå kompromisser, sparer ikke noe på å kjøpe billig i det lange løp (tror jeg).

Tips til hodetelefoner inntil 2000.-? De må være lukka, og kanskje fungere til musikk generelt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti Beyerdynamic dt150 ? Har hørt at de skal være bra både til musikkproduksjon og at de demper relativt mye og derfor ikke slipper ut noe lyd. Finner dem til 1790.- på en norsk nettbutikk. Ellers ligger de på over 2000.- de fleste andre steder.

Beyerdynamic dt770 pro.

Snakker om sola så skinner den. Jeg leser veldig mye om Beyerdynamic nå.

Endret av Sveinern78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dt770 pro som nevnt her, men viss du vil ha noko litt mindre, kan du sjekke ut dt250. Svært gode klokker det òg, men no bevegar vi oss ein del over budsjettet, kanskje.

Hva synes du om bassen i dt770, er det for mye bass?

Leser flere steder at dt150 har for mye bass og at det kan bli slitsomt i lengden. Var det som var minus med koss-settet jeg hadde også (red hot).

Endret av Sveinern78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.