Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Distpedal til liten rør amp! (Er det i det hele tatt mulig?)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en Laney TT20 rørcombo på 20 watt og med en 12". Den låter så sinnsykt kule, men av og til kunne jeg tenkt meg å få en litt "styggere" lyd vha fuzz eller en muff.. Men jeg erindres hvordan det låt npr jeg brukte distbox på min Laney VC30... Greia var da at siden ampen ikke hadde så veldig mange watt og jeg er fryktelig glad i å presse den opp mot det punktet hvor effekttrinnet begynner å vrenge. Det som skjedde da var at disten egentlig ikke gjorde noe anna en å bare søple til lyden min istedenfor å låte så kult som den kunne gjøre f.eks på min gamle Marshall JCM2000 DSL100...

I dag bruker jeg en OD3 for å presse TT20en inn i ultra-gain-land (Av seg selv går den GODT inn i highgain, men av og til... bare helt over the top!!!!)

Noen tips? Jeg har så fryktelig lys tpå en fuzzface eller en muff... så FRYKTELIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa! Fet vreng er i boks så det holder! TTene er god for svært high gain (Heldigvis, etter min mening, uten cascading som på rectos) og som nevnt har jeg en OD pedal for å presse de helt inn i evig-sustain eller helheimskrønsj, men det jeg savner er en god fuzz!! Men uansett er en muff eller fuzzface kule pedaler å eie, så jeg tror nesten jeg kommer til å kjøpe en uansett!

Tanken har også slått meg å bytte ut OD-3en med en TS909..

Men jo. Det er EL84 i den. Groovetubes EL84 faktisk :) Groovetubes all the way! Har jeg dårlig råd blir det Electro Harmonix.. Sovtek og Svetlana blir for billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jeg vet godt hva jeg vil ha... Boss låter greit til chorus (Litt drøy egentlig... Den skal liksom "overdrive" mengden chorus!) og delay, men jeg ville aldri brukt Boss pedal til frittstående vreng. Går fint som boost, men jeg er ikke noe glad i lyden på distene.. OD-3en funker bra, men jeg regner med å bytte den mot en OD-1 eller en TS9 etterhvert.

Men som sagt: det er bare fuzzface eller muff jeg vurderer. De to låter veldig forskjellig, men det er en av de to "soundene" jeg vil ha... Lurt litt på double muff, men jeg tror den handler mer om gimmick en lyd..

Menmen! Jeg får vel skli ned på imerslund og prøve den en gang da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal dra med meg gitaren på Imerslund til uka og prøve..

Noen som vet om forhandlere i Oslo som fører Z.Vex? Jeg er litt ukomfortabel med tanken på å ikke ha prøvd ut alle alternativene først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.