Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med Orange?


RydEN

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en stor Slipknot fan, og har for en god stund sida funnet ut at Jim Root, den ene gitaristen har Orange Rockerverb 100, og Orange 4x12 kabinett. Dette høres jo rimelig badass ut på diverse youtubevideoer.

Er det noen som har erfaringer med dette? Noen som vet hvor høyt det kan gå før den driter på leggen?

Har ikke så mye erfaring på hvor høyt diverse ting kan spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med akkurat den, men jeg kan garantere deg at det spiller høyt nok til at du ikke er keen på å stå inntil :P

Hehe :P Leter etter noe som liksom kan høres på en jævla god avstand =D og høyt!

Vet du noe om hva tallene på topper betyr? f.eks. JCM 800, rockerverb 100? er det bare navnet? eller har det noe med watt å gjøre?

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går så høyt opp at du driter på leggen før ampen når halveis på volumknotten ;)

Ligger en Orange Rockerverb 100 til salgs her på forumet til en ganske grei pris om jeg ikke tar feil..

Sikklet selv etter Orange, av og til angrer jeg p åat jeg gikk for Marshall istedenfor. Men det hadde jeg følt begge veiene uansett.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må på ingen måte prøve å stå rett ved en 100W rør-forsterker med 4x12 på full guffe.

Da renner det ut av både ører og bak.

Hvis du skal spille på Valle Hovin er det jo greit, men hvis du skal spille på små scener eller øve med band må du ikke finne på å skaffe deg en 100watts rør-forsterker.

"800" i JCM 800 har ikke noe med watten å gjøre, "100" i Rockerverb 100 har derimot det.

PS. Madonna, Prince og Stewie Wonder bruker også Orange....

Jeg kan jo også nevne at det å tune ned gitaren har mye mer å si enn hvilken amp du har, hvis du er ute etter Slipknot soundet.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må på ingen måte prøve å stå rett ved en 100W rør-forsterker med 4x12 på full guffe.

Da renner det ut av både ører og bak.

Hvis du skal spille på Valle Hovin er det jo greit, men hvis du skal spille på små scener eller øve med band må du ikke finne på å skaffe deg en 100watts rør-forsterker.

"800" i JCM 800 har ikke noe med watten å gjøre, "100" i Rockerverb 100 har derimot det.

PS. Madonna, Prince og Stewie Wonder bruker også Orange....

Jeg kan jo også nevne at det å tune ned gitaren har mye mer å si enn hvilken amp du har, hvis du er ute etter Slipknot soundet.

Nå er dette en av amp'ene dem bruker da:P men jeg kommer nok til å spille med i drop C kanskje selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.