Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Endre størrelser på bilder


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Noen brukere poster veldig store bilder på forumet. Det er rett og slett plagsomt.

Jeg sitter her med en 24" skjerm, og må til stadighet scrolle for å få sett hele bildet.

Bilder på størrelse med la oss si 1024x768 er omrent passe for tiden, tror jeg.

Vi kan ikke forvente at alle er rågode på bildebehandling, men her kommer et tips-

Last ned dette lille programmet, og legg det på skrivebordet. Rename det til "1024" i stedet for "400", og dra bildene dine inn på ikonet, det funker aldeles glimrende med mapper, også. Da vil bildene dine bli skalert ned til passe størrelse. Enkelt og greit. Det bare fungerer.

http://www.rw-designer.com/picture-resize

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Jeg leser stort sett forumet kun fra iPaden min nå, og har oppdaget at den skalerer bildene til 'riktig' (fullskjerm på iPad) størrelse automatisk!

Hipp hurra, så slipper jeg å se 1% av bildet om gangen på pc'en.

Men det er jo lettere å skrive på pc'en da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Minner også om vår nye eminente billedtjeneste på media.gitarnorge.no, som skalerer automatisk og gir deg kode du enkelt limer inn i innlegget.

Stor takk til Davidsen for koden!

Siden jeg er relativt ny her, så følte jeg at dette var det rette stedet å stille spørsmålet mitt Er det da via media.gitarnorge.no jeg kan legge til "store" bilder i innlegg fremover?

De bildene jeg har postet så langt blir kun miniatyrbilder, som man må klikke på for å se på i en ålreit størrelse. (beklager nybegynner tendensene mine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer.

For de fleste funker media.gitarnorge. Noen få opplever problemer, uten at vi har klart å finne ut hva som klikker.

Åpne to faner i nettleseren, last opp på media, kopier teksten du får opp, og lim den rett inn i posten som du har oppe i en annen fane.

Tusen hjertelig takk for feedback og hjelp. Da blir det litt bedre bilder å vise fra min side fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.