Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer å lære meg Saxophone..


Neros

Anbefalte innlegg

Øving skal nok gå greit, er ganske motivert for å lære meg dette instrumentet..

Som helt grønnskolling, hva er det jeg bør kikke etter når det gjelder kjøp av Sax, har tenkt å prøve å holde meg til noe rundt 5K.

(Og tenker på brukt) Noen merker man bør ligge unna..?

Beklager at jeg ikke har svart tidligere.

Siden jeg bruker korpset sin sax, er jeg ikke helt sikker på pris og slikt, men jeg bruker for det meste en Yamaha (ikke sikker på modell) som virker ganske bra, men så har du jo Selmer som er veldig bra og sikkert veldig dyrt og.

Kan også nevne at jeg begynte med klarinett, og det hjalp meg veldig med å få til grep og noter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Neros- du lurer ikke oss! Det er lenge siden vi skjønte at du ser for deg selv i ånden!

Crap---BUSTED--- Har moves inne, men mangler Sax.. :lol: Denne solo`n hevder jeg at jeg skal klare i løpet av en kveld, til tross for min blåser-erfaring begrenser seg til en kazoo.. Nektet å spille blokkfløyte på skolen, da jeg mente (og mener) at det er et av de mest jævelig låtende instrumenter på planeten.. (kanskje bare forbigått av vuvuzela)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig du nevner blokkfløyte, på alt sax er det helt samme fingersetting for vanlig c-dur skala. hehe.

Har spilt alt sax i 8 år eller noe sånt men er vel 10 år siden nå. Veldig artig og tøft instrument, bare å kjøpe og begynne med tynne fliser som andre nevner litt på her. Alt sax er vel den beste saxen å begynne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig du nevner blokkfløyte, på alt sax er det helt samme fingersetting for vanlig c-dur skala. hehe.

Hmmm, kanskje jeg burde ha brukt hørselvern og fulgt med i timene alikevel :lol:

Anyway, får prøve å finne meg en sax til en fornuftig pris.. Vet ikke helt hva jeg skal lete etter, men får snoke opp litt info på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det å komme seg ned på de dype tonene, som jeg enda synes kan være vanskelig uten en god oppvarming. Spilte vel alt i 5 år, og så gikk jeg til tenor. Har spilt bariton sax og, men ikke i korps. Du må også ha mye mer ambis for å spille på de større instrumentene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da er Sax kjøpt inn.. Får`n i løpet av uka... Steike dette skal bli mye ståk og skrål. Dragen hjemme rister (som vanlig) på hue og ungene vil ikke vedkjenne meg som sin Far lengre..

"Er da fa`n ikke mye Metal å spille sax" Så man har jo full støtte hjemme :rolleyes:

Blei en så Heavy Sax som jeg kunne finne, en sort Alt Sax med gullmekanikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow den var rå! Nå er det bare å håpe på at den er bra ;)

Bra og bra, er en billig Sax, men skal ha et relativt ok Selmer munnstykke og være 100% i orden. Ifølge selger (og de stoler vi jo blindt på, ikke sant :rolleyes: ) skal denne være et bedre eksemplar av sine medsøstre i modellserien.. Hva vet jeg? Kul å se på er den, om ikke annet..

Betalte ikke all verden for den, så vi får se (eller høre)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.