Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sende forsterker via posten?


bolli

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe en brukt Marshall dsl 100 rørforsterker. Eneste er at personen jeg skal kjøpe fra bor på sørlandet, mens jeg bor i Trondheim. Har ikke mulighet å komme meg dit med bil. Så tenkte kanskje å få den sendt via posten kan være en mulighet. Forsterkeren veier 18 kg.

Er det noen som har erfaringer med å sende slike rørforsterkere i posten? Er dette noe som kan anbefales? Er det safe? Noen som har noe tips generelt?

Hvis noen har prøvd det så fortell gjerne om det. Jeg er glad for all hjelp jeg får :)

Endret av bolli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må pakkes godt, så det ikke utsettes for støt under sendelsen, for da kan diverse deler gå sun..Man må passe på å informere posten om at det er en pakke av høy verdi, som ikke tåler mye støt, så eksken bør merkes med "Knusbart materiale" og "Denne siden opp" indikering. Tror de ordner det (?)

Jeg motokk min rørtopp i posten, og da var den merket med disse, og den var pakket inn med "den store" bobleplasten, pluss sånne isopor baller, som gjorde at selve ampen ikke var borti kassens vegger. Skal gå helt fint, så lenge man forsikrer seg om at postbilene og postkontorene ser at det er en sårbar vare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shippet avgårde en 1x12 Rørcombo her for noen måneder siden. Pakket den godt med isopor, bobleplast og chips, slik at ampen ikke fikk flyttet seg i esken og et godt lag med isolasjon rundt så det ikke var fare for slagskade. Merket "denne side opp" på pakka og sende den avgårde. Ikke noe "forsiktig"-merking eller slikt, men et notat om at det var en gitarforsterker i infofeltet på adresselappen.

Den funka fjell når den kom frem (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i mange tråder før. Å sende ting med posten går veldig bra stort sett. Til dere som sier at man ikke må finne på å sende med posten fordi de bare slenger pakkene hit og dit uten å tenke på hva de gjør, hvordan har disse ampene kommet til Norge til å begynne med?

Bare å passe på at ting er forsvarlig pakket, så går det greit i de aller fleste tilfellene. Er det en rør-amp, kan det være greit å ta de ut og pakke dem ekstra godt for seg i f.eks bobleplast.

Jeg har fått tilsendt og sendt flere amper og gitarer og andre ting med Posten. Aldri opplevd en skade, men det kan jo selvfølgelig skje. Da har posten uansett en form for erstatningsansvar? Opptil 10000 eller noe sånt? Det går sikkert også an å betale for ekstra forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten erstatter opptil 10000kr. Det mange glemmer er å sikre ampen innvendig.

Selv om den er pakket godt utvendig kan trafoer røske og dra å chassiset når ampen blir kasta rundt.

Da kan det gi alvorlige innvendige skader og også vri frontpaneler pg bakpaneler ut av posisjon.

En forsterker med aluminiumschassis vil være ekstra utsatt for slike skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått flere forsterkere via post, og alle har kommet trygt frem. Det er ikke postens fortjeneste, men god pakking. Husker jeg hentet en epi valve junior en gang... Den var tydeligvis for tung for fyren på postkontoret, så han veltet den bare ut av hyllen, og i stedet for å bære den bort til skranken, sparket han pakken bortover til han var fremme... Jeg ble bokstavlig talt målløs, og har angret i årevis på at jeg ikke sa der som burde vært sagt :(

Du kan overhode ikke regne med at noen bryr seg om merkelapper og slikt. Det må pakkes godt!

En gang da jeg var ung og fattig fikk jeg en pakke med mat i posten, merket med "forsiktig, glass" som var full av sammenklemt hermetikk og en knust ost...

Edit: og de tre siste gitarene jeg har fått i posten har overlevd ved pur flaks. Eskene har vært gjennomhullet, mer eller mindre knust, og delvis revet i stykker.

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.