Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Takstering av en relativt spesiell Gibson!


Eurodude

Anbefalte innlegg

Hei!

I senere tid har jeg vurdert å selge unna min kjære Gibson Les Paul Classic Custom (eller Custom Classic, det er jeg faktisk ikke sikker på) og bare rett og slett handle inn en PRS Custom 24. Men jeg har problemer med finne ut hva fjøla er verdt. Dette var et såkalt "Guitar of the Week"-prosjekt, så det er ikke gamle gitaren det er snakk om, fra 2008. Den er ganske sjelden, finnes bare 400 av den. Da jeg kjøpte den på eBay i sin tid betalte jeg i underkant av 20 høvdinger, men det må sies at dollarkursen var temmelig lav på denne tiden, og jeg lurte tollvesenet slik at jeg ikke betalte toll for den. Den er altså verdt ganske mye mer i Norge, der jeg har planer om å selge den.

Takker på forhånd masse for svar! :)

Gibson Les Paul Classic Custom guitar of the week for week 42:

p46928h-aa972fd400b10b7d33135989d621e441.jpg

Body

Top Species: Maple

Back Species: Mahogany

Binding: Multi-bound Top

Neck

Species: Mahogany

Profile: 60's

Peghead Pitch: 17°

Fingerboard

Species: Ebony

Scale Length: 24 3/4 in.

Number of Frets: 22

Nut Width: 1.695 in.

Inlays: Trapazoid

Fingerboard Binding: Single-Ply White

Hardware

Plating Finish: Chrome

Tailpiece: Stopbar

Bridge: Nashville

Knobs: Gold Speed Knobs

Tuners: Chrome Grover Keystone

Neck Pickups: DiMarzio Super Distortion

Middle Pickups: DiMarzio Super Distortion

Bridge Pickups: DiMarzio Super Distortion

Controls: 2 volume, 2 tone, 3-way switch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en Ace Frehley signature modell, men etter at Ace Frehley signaturen tok slutt etter milleniumet, har Gibson laget flere Les Pauler med tre super distortions. Denne her var Guitar of the week i 2007, på ebay finner du en svart med plekterbrett ala ace frehley 1979 men med gull hardware. Denne her er jeg faktisk litt ute etter, så det kan hende at jeg kjøper den! Den enesten jeg har sett til salgs, er på ebay.no. En italiener som selger den til 24 000 kr. Den er fortsatt til salgs her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en Ace Frehley signature modell, men etter at Ace Frehley signaturen tok slutt etter milleniumet, har Gibson laget flere Les Pauler med tre super distortions. Denne her var Guitar of the week i 2007, på ebay finner du en svart med plekterbrett ala ace frehley 1979 men med gull hardware. Denne her er jeg faktisk litt ute etter, så det kan hende at jeg kjøper den! Den enesten jeg har sett til salgs, er på ebay.no. En italiener som selger den til 24 000 kr. Den er fortsatt til salgs her

Ser jo det at det ikke er en Ace-sign, men i og med Super distortions, vil jeg tippe at de ikke er helt ulike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I senere tid har jeg vurdert å selge unna min kjære Gibson Les Paul Classic Custom (eller Custom Classic, det er jeg faktisk ikke sikker på) og bare rett og slett handle inn en PRS Custom 24. Men jeg har problemer med finne ut hva fjøla er verdt. Dette var et såkalt "Guitar of the Week"-prosjekt, så det er ikke gamle gitaren det er snakk om, fra 2008. Den er ganske sjelden, finnes bare 400 av den. Da jeg kjøpte den på eBay i sin tid betalte jeg i underkant av 20 høvdinger, men det må sies at dollarkursen var temmelig lav på denne tiden, og jeg lurte tollvesenet slik at jeg ikke betalte toll for den. Den er altså verdt ganske mye mer i Norge, der jeg har planer om å selge den.

Hvordan vet du det? Har du noen eksempler på hva slike gitarer faktisk har blitt solgt for i Norge, enten ny eller brukt?

Kjøpere som har vilje og evne til å betale mer enn 20000 for en Les Paul er sjelden interessert i 60's hals, ebony gripebrett og 3x Super Distortions. Kanskje du ikke bare har lurt Tollvesenet, men også deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som kjøper Les Pauls i den prisklassen på bruktmarkedet, kjøper stort sett CS Historics eller Custom, men man kan jo være heldig å finne akkurat den kjøperen som er ute etter akkurat den gitaren. Jeg estimerte rundt 15K for gitaren, men det betyr ingenting så lenge ingen vil kjøpe, så markedet bestemmer. Uansett er ikke gitarer i den prisklassen lettsolgte og all erfaring tilsier at skal man selge fort, bør man legge ut et røverkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo det at det ikke er en Ace-sign, men i og med Super distortions, vil jeg tippe at de ikke er helt ulike?

Oi, jeg glemte visst å nevne at denne Classic Custom er helt klart en tribute til Ace Frehley, spesielt pga tre Super Distortions noe som Ace er kjent for (og den enesten). Forskjellen er at "gitaren" selv ligner mer en Standard/Classic enn en Custom (inlays, headstock, plain top osv). Jeg mener å ha hørt at Ace og Gibson har en kontrakt om at de ikke kunne lage flere 3 pickup cherry burst etter signatur-modellen hans, men Gibson ville lage flere, og derfor er denne litt annerledes.

Endret av Ace Frehley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.