Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ZR Tremolo


Haarball

Anbefalte innlegg

Ta av alle. Null problem. Sett på samme type strenger, så trenger den ikke justering. Dette er "FR for dummies", jeg har en gitar med sånn selv, og har gjort det der.

Den ramler ikke ut, blir ikke ujustert osvosv. Det viktige poenget er klin makne strenger. Setter du på strenger med et annet spenn, så må du jo justere, men det tar jo rundt ti sekunder, hvis du har lest bruksanvisningen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar du av strengene når du skal bytte dem?

Har faktisk ikke fjernet strengene før nå, de holdt merkelig lenge, men så var det ikke den mest brukte gitaren i gitarparken heller. Det funket bra slik Castor forklarte, så nå er gitaren rengjort og med nye strenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ta av alle. Null problem. Sett på samme type strenger, så trenger den ikke justering. Dette er "FR for dummies", jeg har en gitar med sånn selv, og har gjort det der.

Den ramler ikke ut, blir ikke ujustert osvosv. Det viktige poenget er klin makne strenger. Setter du på strenger med et annet spenn, så må du jo justere, men det tar jo rundt ti sekunder, hvis du har lest bruksanvisningen.. :)

Second that, har skifta strenger på en gitar med floyd en gang. Tok av alle strengene, gikk helt fint, men måtte stramme fjærene, ikke noen stor sak det.

Lighter bensin hele veien! funker fjell ^_^

Synes det virker litt skummelt med det, hva om gitaren tar fyr? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker litt skummelt med det, hva om gitaren tar fyr? :ninja:

Lighterbensinen tar ikke fyr av seg selv. Den fordamper også ganske fort. Har man rengjort et ulakkert gripebrett med det, tørker det ut treverket, så det er ingen dum ide å olje brettet etterpå. Jeg bruker Fret Doctor bore oil på gripebrett da det visstnok trenger bedre inn i treverket enn de mange "sitronoljene" som finnes på markedet. Mange mener også at fingersvette/fett er mer enn nok oljing av brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lighterbensin har riktignok et lavt flammepunkt, men den tar ikke fyr av seg selv ved normale temperaturer. Det er her ikke snakk om å "ta en Hendrix", men å bruke relativt små mengder for å rense. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er skummelt.

Pleier du å røyke mens du steller med gitarene dine, bør du kutte ut det, med eller uten bruk av lighterbensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.