Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fender jazzbass


veygard

Anbefalte innlegg

Helt ålreite basser som låter særegent. Fender sine er ikke akkurat mye for pengene, men ikke direkte dårlige heller. Hva slags budsjett har du, hva slags amp har du, og hva slags musikk spiller du?

Hvis du tipper kanten på 10 lapper på en Fender Jazzbass, får du virkelig hva du betaler for etter min mening! Låter skitbra, og kan brukes til det meste. Eneste negative kommentaren jeg har på dem, er at halsene har samme mengde lakk som kroppen, så hvis du ikke er knusktørr på henda, eller bruker glidemiddel når du spiller, så kan halsen virke litt klissete. Ikke et stort problem når man bare kan dra over med sannpapir i 2 minutter, Gjør ikke noen utseene messig forskjell heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig mener at Jazzbass spillemessig er den beste bassen som er, men at den lydmessig sliter litt med tyngre musikk. Skal man noe tyngre enn Iron Maiden/Metallica-land er nok P-bass i mine ører et bedre valg lydmessig, men jeg synes også den er mer tungspilt.

Personlig eier jeg kun en jazzbass, og det tilfredstiller mine behov, men de er jo da ikke så tunge :)

Ellers er det jo mange som er fornøyd med helt andre basser enn Fender jazz/p også, f.eks Ibanez, Schecter og Yamaha. Anbefales å teste ut litt forskjellig. For 15 lapper burde du klare å få ganske godt utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bassen erstatter ikke en Jazzbass. Det er et greit "tilleggsinstrument", men ikke et hovedinstrument. En Variax lager et slags "lag" mellom deg og lyden som kommer ut. Funker veldig greit som noe man tar fram når man plutselig trenger en gitar man ikke eier, men som "grombassen"? Ikke i det hele tatt.

Det sagt, en sånn variaxbass er et helt utmerket instrument, for all del. Men likevel.

En Jazzbass i sin opprinnelige form er at fantastisk instrument. Men nyere basser er faktisk bedre. Nyere typer har bedre vektfordeling, bedre plassering i forhold til hals og strekk på venstrehånda, større spekter når det gjelder lyd og så videre. Husk at jazzbassen er en kopi av en gitar, Noe har man jo funnet ut i de femti årene som har gått.

Vil du kjøpe en glimrende litt oppgradert bass, så kikk på Jussins aktive jazzbass som ligger ute for salg. Det er et nydelig instrument, perfekt satt opp, og veldig pent behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir nok den bassen eg skal ha i et par år framover så:P uansett så betaler bestemor for et musikk instrument eller en sykkel så:P og budsjettet ligger på 15 laken:D mens om eg bare ønsker meg penger blir det kanskje bare 10 laken derfor kjører eg en litt dyr bass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.