Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bass


antos

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lære meg å spille bass. Ser de har en rimelig Supreme bass på 4sound, vil dette være en helt grei bass? Kikket litt på Yamaha BB414 og, men denne koster det dobbelte. Spiller egentlig gitar og trommer, så bassen er bare for å prøve seg litt på dette instrumentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vet ikke om du tenkte på den pakken med forsterker, kabler, osv til 2500? Vanligvis får man jo ikke mye til instrument og sånn med sånne pakker. Ville kanskje kikket litt på bruktmarkedet, sett om du fant noe billig der. Får nok kanskje litt mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var egentlig bare å kjøpe inn en rimelig bass til ett studio jeg har planer om å bygge meg i kjelleren. Så for meg max 2000 kr uten forsterker. Yamahaen koster 3500 så det er jo en del mer enn Supreme'n til 1795. Lurte vel egentlig bare på om noen kjenner til Supreme merket og vet om det er helt greie basser? Har ikke peiling på basser, så den virket helt ok det lille jeg prøvde den

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om Supreme, men det kan være andre har. Ibanez GSR180 er vel noe av det "bedre" man får til 2000 kroner, tror jeg. Kan jo kikke på en sånn også. Link.

Ellers må det vel bli en billig kinabass, ala Squier, Washburn, Morgan, Behringer eller noe sånt. Ville nok kanskje lagt til i alle fall en liten tusenlapp hvis du først skal investere i et hjemmestudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med ei venninne som kjøpte seg en Supreme Jazzbass-kopi på Sound1, og den var..tja.. Helt kurant faktisk.

Selvsagt kan den ikke måle seg med en Fender Jazzbass, men til å koste rett over 2k med forsterker og hele sulamitten så synes jeg faktisk den var veldig bra. God å spille på, og låt helt greit. Har ingen problemer med å anbefale Supreme dersom noen skal ha seg en billigbass. Sikkert greit å kjøpe i butikk og teste først da, siden det antakeligvis er en del mandagseksemplarer av dette merket som med de fleste andre Kina-merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med Yamaha BB414 i Vintage White, og en forsterker på 45 watt. Dette bør gjøre susen:) Da er det vel bare å jamme i vei :rolleyes:

IMG_0378.jpg

Vintage white! Muligens litt risky fargevalg, men syns den er kul jeg:) Passer fint sammen med den hvite Straten min :rolleyes:

Noen som kan si meg hva det røde greiene rundt strengene er godt for?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.