Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel gitarinnspilling: billig lydkort eller liten mixer?


Konnis

Anbefalte innlegg

Litt keen på et lydkort eller noe som gjør at jeg kan ta opp gitar rett i pcen (med programvare á la GuitarRig).

- Det skal være billig.

- Det skal ikke være plagsomt mye latency (avhenger kanskje mer av pc-specs, men hva vet vel jeg).

Skal jeg kjøpe et enkelt lydkort med gitarinput og output til pc, eller kan jeg kjøpe en liten mixer? Gjør dette samme nytten?

For eksempel denne mikseren:

http://www.behringer.com/EN/Products/502.aspx

Og hva annet kan jeg gjøre med en mixer som jeg kan få bruk for? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke en mikser, må du uansett ha et lydkort i tillegg, for å få lav nok latency til å slippe å rive deg i håret... Og den mikseren der er så liten at jeg klarer ikke å se for meg noenting vettugt det går an å bruke den til :P

Er faktisk litt fristet til å kjøpe en Behringer USB-mikser, de koster jo nesten ingenting. Duger sikkert til litt leking hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et audiofire lydkort via firewire på min mac. Knall lyd der ihvertfall. Koster da ikke mer enn 1400kr. Mer enn bra nok. Spiller live uten lagg og lydkvaliteten er knall

evt. hadde jeg et line 6 lydkort til 1000 lappen, men det var usb. Funka bra det og, men kun en gitar inngang der.

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latency er sjelden noe problem så lenge man har ASIO-drivere til lydkortet.

Jeg prøvde riktignok aldri å spille inn, men jeg spilte med GuitarRig uten latency med det integrerte lydkortet i laptopen min. Litt støy selvsagt, men latency var ikke plagsomt. MAO kommer man langt med f.eks et eksternt Creative SB Live eller tilsvarende om man bare skal ha for å leke litt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.