Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken volumpedal?


Anbefalte innlegg

Jeg har både single coil og aktive pickupps, og jeg har tatt bort volumpedalen som jeg hadde. Ser jo at volumpedal kan være kjekt å ha om du spiller i band,

eller kanskje noen spesielle sanger som krever aktiv bruk av volumpedal som jeg ikke kjenner til. Så lenge du har stillt inn pedaler med riktig volum, trengs i hele tatt volumpedal?

Jeg ser liksom ikke helt poenget, tilfører volumpedal noe ting som helt i en effektsløyfe for utenom volumendring? :unsure:

Tenker på å bruke den til swells. Ikke noe særlig annet enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kaller deg Gilmour burde da vite hvor hendig volumpedal er til swells :)

Mesteparten av gitarene har jo volumkontroll på selve gitaren, så ser liksom ikke helt den store greia med volumpedal, hvertfall ikke til mitt bruk.

Den jeg hadde stod jo på 100% volum til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har volumpedal (eller knotten på gitaren) før vrengpedaler kan du regulere vrengmengden med volumkontrollen.

Volumpedal til slutt i effektkjeden gir kontroll over totalvolumet.. f.eks swells, og solo/rytme volum.

Jeg har volumpedalen nesten sist i kjeden, iallfall etter vrengpedalene mine, og bruker volumekontrollen på gitaren for å regulere på vrengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.