Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken volumpedal?


Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg sitter her og tenker at jeg kanskje burde hatt en volumpedal på brettet mitt. Tenker å plassere den før delay. Lurer på om det er noen her som kan anbefale en? Bruker for det meste aktive mikker.(EMG)

Endret av Arachno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie Ball 6166 eller 6180 hvis du har passive mikker :)

Om du er feinsmecker, kan du alltids kjøpe Goodrich eller Hilton :)

Takker så masse for tips! Ernie Ball virker som bra saker. Men jeg bruker for det meste(men ikke alltid) aktive mikker.(EMG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis man bruker passive og aktive mikrofoner om hverandre? Er det såpass stor forskjell i sweepet på 25K og 250K at man bør ha en av hver?

(Med mindre man kun bruker pedalen til å skru volum av og på)

Hmmmm, der sa du noe..Men det blir ihvertfall IKKE aktuelt med EN AV HVER.. Var inne på Musicstore.de og tittet på denne E.B 25k-pedalen. Der sto det et den var for KEYBOARD..?? Da ble jeg litt forvirra.. Men kanskje det betyr at man kan bruke den på keyboards I TILLEGG til gitar? Har ikke mye greie på sånt, jeg, altså. Må bare innrømmes.. Jeg hadde tenkt å ha den nesten helt i enden av kjeden, før delay. Tenkte på en ting til: Hvis man setter en bufret pedal, Boss eller noe, før en aktiv volumpedal, da spiller det vel ikke så stor rolle om man har passive mikker på gitaren? For en aktiv gitar-pickup er vel egentlig ikke noe annet enn en passiv pickup med "innebygget" buffer? Eller er jeg FULLSTENDIG på viddene nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, der sa du noe..Men det blir ihvertfall IKKE aktuelt med EN AV HVER.. Var inne på Musicstore.de og tittet på denne E.B 25k-pedalen. Der sto det et den var for KEYBOARD..?? Da ble jeg litt forvirra.. Men kanskje det betyr at man kan bruke den på keyboards I TILLEGG til gitar? Har ikke mye greie på sånt, jeg, altså. Må bare innrømmes.. Jeg hadde tenkt å ha den nesten helt i enden av kjeden, før delay. Tenkte på en ting til: Hvis man setter en bufret pedal, Boss eller noe, før en aktiv volumpedal, da spiller det vel ikke så stor rolle om man har passive mikker på gitaren? For en aktiv gitar-pickup er vel egentlig ikke noe annet enn en passiv pickup med "innebygget" buffer? Eller er jeg FULLSTENDIG på viddene nå??

En 250k pot dreper et aktivt signal, ikke noe vits å prøve seg på, så om du skal kombinere bør (les: må) du kjøpe en aktiv volumpedal, eventuellt kjøpe et buffer som du putter foran volumpedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både single coil og aktive pickupps, og jeg har tatt bort volumpedalen som jeg hadde. Ser jo at volumpedal kan være kjekt å ha om du spiller i band,

eller kanskje noen spesielle sanger som krever aktiv bruk av volumpedal som jeg ikke kjenner til. Så lenge du har stillt inn pedaler med riktig volum, trengs i hele tatt volumpedal?

Jeg ser liksom ikke helt poenget, tilfører volumpedal noe ting som helt i en effektsløyfe for utenom volumendring? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.