Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vibroverb, import!


Thorris

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til denne fine nye srv relaterte tråden min.

Jeg har vært på leting etter en vibroverb i snart 2 år nå, og har ikke funnet EN eneste en her i norge..

Hadde det lønnet seg og kjøpe denne her og sende den til norge? hvor mye kommer dette eventuelt til og koste.. og må jo ha omformer også, på ca. 300 - 500 watt vel..(?)

Det endelige spørsmålet ble vel; Hvor mye koster det og sende en slik til norge?

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm- jeg vet at Vintagegitar importerer og selger forsterkere, og slik sett godt kan mistenkes til å ikke være "uhildet takstmann", men på den annen side, disse gutta vet hva de snakker om. Les tråden, jeg har aldri sett at kroner har ligget i veien for ærlige meninger i vesentlig grad.

http://forum.vintagegitar.no/index.php?t=msg&th=18187&start=0&rid=722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import fra USA blir alltid det samme:

(varepris+frakt) + 25% norsk moms + fortollingsgebyr 150-200,-

Frakt på forsterker kan variere veldig, men regn med fra 150-300$ ville jeg tippet.

Som Castor nevner - konvertering til 220v kan by på mange leie problemer og overraskelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytter bare trafo. Er ikke 100% sikker men jeg tror aldri disse ble laget med 240V eksport trafo, men det er ikke no problem å få tak i en 240V trafo til en Fender. Den siste Vibroverben som lå på finn lå til 20k. Jeg kjøpte min for 15k for 4-5 år siden. Kjøper du den på ebay og bygger den om ender du vel et sted rundt rundt 20 tenker jeg. Så det er riktig at det ikke er no særlig penger å spare på ting som ikke har 110/230V mulighet som standard.

Nå tror jeg heller aldri helt på sånne innlegg fra folk som selger ting. Hvis 65ampen ikke tåler livet på veien og norsk strøm er det no skit. Hvis 65 gjør no spes i ampen som krever 110/60 hz er kanskje ikke så lurt å importere dem til norge id et store å hele.......... Det eneste jeg sitter igjen med etter det inlegget er styr klar av 65 amp, ha ha ha......

Kjøper du deg en BF fender super eller no, det er det jo ikke all verden jobb å modde den med diaz moddene heller.

Damn, beaten by the man on the Mo......

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av de tidlige Blackface og Blonde svenske Hagstrøm importerte ampene,

fikk satt inn power trafoene sine da de kom til Sverige.

Da kjøpte Hagstøm inn svenskproduserte trafoer som de satte inn sjøl.

Derfor er det heller ikke krise å importere, og bytte ut til en passende trafo sjøl.

Fender export trafoer er ganske skjeldne fra den tidlige perioden.

Hvis du har lyst på en pre-CBS Super Reverb med original export trafo,

kan du jo kontakte meg. Jeg har to, og skal nok selge en av dem.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av de tidlige Blackface og Blonde svenske Hagstrøm importerte ampene,

fikk satt inn power trafoene sine da de kom til Sverige.

Da kjøpte Hagstøm inn svenskproduserte trafoer som de satte inn sjøl.

Derfor er det heller ikke krise å importere, og bytte ut til en passende trafo sjøl.

Fender export trafoer er ganske skjeldne fra den tidlige perioden.

Hvis du har lyst på en pre-CBS Super Reverb med original export trafo,

kan du jo kontakte meg. Jeg har to, og skal nok selge en av dem.

:o gaaaaaaaasssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

GLUKE! HOLD KJEFT! DEN SUPERN ER MIN! :lol:

hvor mye skal du ha for den Gunnarpåmo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt flere 110V forsterkere med step-down-trafo i 10 år uten problemer, må nok bare være 65 Amps som er noe dritt... :rolleyes:

Så jo fin ut den Vibro'n på eBay, blir vel omkring 20 lapper på å få den i hus her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt flere 110V forsterkere med step-down-trafo i 10 år uten problemer, må nok bare være 65 Amps som er noe dritt... :rolleyes:

+1

Vet om folk som har brukt step-down trafos på forskjellige forsterkere (Fender, Mesa ++) i over 20 år, og de ampene virker ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det gjør jeg også, jeg sier bare at jeg også har hørt om ymse problemer med dette. Jeg ville ha endret strømforsyningen først som sist hos en kar som har god kjennskap til den spesifikke forsterkeren. Å drasse med seg en variac e.l. resten av livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.