Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Piezo


Hallstein

Anbefalte innlegg

Carvinen min har to utganger, pleier å kjøre magnetene i vanlig amp og piezoen rett i DI. Låter konge. Ellers kan jeg bruke en kabel, da er det en pot som blender mellom piezo og magneter.

Høres ut som en kanon løsning. Er piezoen passiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min LP har Fishman, men en utgang. Istedet har jeg en 3-veis mini-switch mellom Tone-kontrollen og Fishman-volum slik at jeg kan velge om jeg vil blande, bare Fishman eller bare pickups.

Samme som på min Carvin. Men det optimale er å kunne splitte signalet, enten med 2 utganger, eller stereo ut. Da kan man få både i pose og smekk, akk i PA og el i amp .. :)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg Hallstein ;)

Du kan lese litt enkelt og kortfattet om det her.

Må bare kjøre en liten "recall" på denne.... Knallgodt tips fra Rocktrond, her er det mye info om hele "Piezo-kjeden", fra basics til alternativ amplification for de som er interessert :) Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Har fått et veldig godt intrykk av Piezo, og kunne godt tenkt meg å prøve dette på en av prosjektgitarene mine. Men. Hva trenger jeg egentlig? Er det en egen bro med piezo i? Eller er det noe man kan ettermontere på en hvilken som helst gitar, eller er det andre ting man bytter ut? Noen som kan gi meg noen linker til basic ustyr eller annen relevant info? Fortelle litt noen av dere som har (montert?) dette på egne gitarer?

Isåfall, takk på forhånd. Er i høyeste grad ute etter så autentisk kassegitarlyd som mulig ut av el-gitaren min, og da har jeg skjønt at piezo nok er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.