Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellen på Telecaster og Stratocaster?


Faktor

Anbefalte innlegg

"Standarden" er Am. Standard

Mexican standard er Standard dvs "økonomimodellen"

Skal ikke være for påståelig, men hvorfor ligger det både American series OG Standard series på fender si hjemmeside? Standard og USA/American er altså ikke det samme. Har hvertfall blitt fortalt at den serien Fender selv kaller Standard series er Mexicanerne og den som heter USA/American series er de amerikanske.

Altså: Når folk vanligvis snakker om en helt ordinær USA Strat/Tele så snakker de om den som heter det og ikke den som heter Standard.

Men som sagt, er ikke 100% sikker. Så hvis noen kan fortelle meg åssen gitar "Standarden" er, så blir jeg veldig glad! ;)

erik123:

6000-7000 sånn ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være for påståelig' date=' men hvorfor ligger det både American series OG Standard series på fender si hjemmeside? [/quote']

Fordi det er to forskjellige serier som fender lager, og fender har lyst til å selge begge!? USA Standardene koster jo ca 2x så mye som Mex standardene, så de er jo ikke "konkurenter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sau tyngre enn en hund?

LP har forskjellige halser etter modeller og hvilket år de ble produsert. Det samme med Telecaster. Ulike modeller og produksjonsår med forskjellige halser.

Generelt sett er en Tele hals tynnere enn en LP hals, men du finner også eksempler på det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være for påståelig' date=' men hvorfor ligger det både American series OG Standard series på fender si hjemmeside? [/quote']

Fordi det er to forskjellige serier som fender lager, og fender har lyst til å selge begge!? USA Standardene koster jo ca 2x så mye som Mex standardene, så de er jo ikke "konkurenter".

Du misforsto meg... Det jeg mente var at den som heter standard er ikke den USA standarden som de fleste tror det er. Vi snakker jo om en USA "helt-vanlig" telecaster.. Det mener jeg er American series og ikke Standard series. Videre er jeg, som tidligere nevnt, ikke helt sikker på hva slags gitarer Standard series er, men jeg lurer på om det er Mexicanerne. Forstår du meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.