Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beware!


Tony

Anbefalte innlegg

Halloen!

First off; Jeg er en total nybegynner og kanskje en smule rar(gal?). :3

Men, jeg er villig til å lære. Og jeg ønsker å lære.

Derfor har jeg kommet til dere. :3

Nuhvel, så som det åpenbare er gjennomført, rett til sak:

Jeg er en eldre gutt/yngre mann (velg den som du føler for) på snart toogtyve, og jeg vurderer å lære meg et nytt instrument.

Har spilt en del tromme i min tidligere tid, men føler at jeg har lyst til å spille noe på strenger.

Her sitter jeg fast siden jeg ikke kan bestemme meg for elgitar eller bass.

Jeg synes også det er vanskelig å velge noe jeg vil spille med, med tanke på at jeg har relativt små hender og fingre som følger deretter.

Personlig foretrekker jeg utseende på Les Paul gitarer. :3 De er søte.

Uuuuansett - Jeg ser fram til å snakke med dere framover, og dele min historie med dere ettersom jeg lærer meg mer om gitarer.

Talast! *Vinke*

Tony - out. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :)

Hender kommer i mange fasonger. Jeg har brede hender med korte fingre. Skikkelig bondehender, og ubrukelige til gitar, egentlig, men man bruker jo det man har. ;)

Når det gjelder gitar eller bass, så er det jo to veldig ulike valg. Bassen er jo tradisjonelt en tonebærende støtte til rytmen i musikken, mens gitarens rolle er høyere i frekvens og brukes i to hovedroller, enten som komp (litt på samme arena som keyboardakkorder) eller som melodibærende (lead).

Men det betyr jo ikke at bass ikke kan være mer melodisk enn i sin tradisjonelle rolle. Spesielt i jazz brukes jo bassen også svært så melodisk.

Siden du er trommis, så har du sikkert bedre forutsetninger for å spille bass enn det typiske gitarister har, siden du har en godt utviklet rytmefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.