Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beware!


Tony

Anbefalte innlegg

Halloen!

First off; Jeg er en total nybegynner og kanskje en smule rar(gal?). :3

Men, jeg er villig til å lære. Og jeg ønsker å lære.

Derfor har jeg kommet til dere. :3

Nuhvel, så som det åpenbare er gjennomført, rett til sak:

Jeg er en eldre gutt/yngre mann (velg den som du føler for) på snart toogtyve, og jeg vurderer å lære meg et nytt instrument.

Har spilt en del tromme i min tidligere tid, men føler at jeg har lyst til å spille noe på strenger.

Her sitter jeg fast siden jeg ikke kan bestemme meg for elgitar eller bass.

Jeg synes også det er vanskelig å velge noe jeg vil spille med, med tanke på at jeg har relativt små hender og fingre som følger deretter.

Personlig foretrekker jeg utseende på Les Paul gitarer. :3 De er søte.

Uuuuansett - Jeg ser fram til å snakke med dere framover, og dele min historie med dere ettersom jeg lærer meg mer om gitarer.

Talast! *Vinke*

Tony - out. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :)

Hender kommer i mange fasonger. Jeg har brede hender med korte fingre. Skikkelig bondehender, og ubrukelige til gitar, egentlig, men man bruker jo det man har. ;)

Når det gjelder gitar eller bass, så er det jo to veldig ulike valg. Bassen er jo tradisjonelt en tonebærende støtte til rytmen i musikken, mens gitarens rolle er høyere i frekvens og brukes i to hovedroller, enten som komp (litt på samme arena som keyboardakkorder) eller som melodibærende (lead).

Men det betyr jo ikke at bass ikke kan være mer melodisk enn i sin tradisjonelle rolle. Spesielt i jazz brukes jo bassen også svært så melodisk.

Siden du er trommis, så har du sikkert bedre forutsetninger for å spille bass enn det typiske gitarister har, siden du har en godt utviklet rytmefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto