Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp til Lead gitarist til metal


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brukt ENGL Blackmore !

vil vel være på rundt 8-9000, syyyyk lyd i den :D

edit : dumt å poste uten å fortelle HVORFOR den er bra spesielt til lead-spilling....

Den har footswitchable contour knapp på lead kanalen, og en brightswitch på clean, noe som kan være greit og slå av/på når du skal spille rytme og går over til lead.

Den har også lite med pots å skru på, så man kan enkelt få bra lyd, uten så jævla mye skruing!

4 kanaler har den også... Clean Lo Gain, Clean Hi Gain, Lead Lo-Gain og Lead Hi-Gain.

Jeg kommer iallefall ikke til å bytte ut min på MANGE, MANGE år... er sjukt fornøyd med ampen!

Pedaler tar den ganske bra også !

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tenke på den der. Funker den bra på clean også?

Det skal helst være en stack ^_^

ett helt stack?... dæven, da blir det vanskelig... men du KAN Jo klare å skaffe en blackmore brukt til 8-8500 kanskje... og ett 2x12 vintage kab fra thomann for 2000.

Ja, den har en overraskende god clean kanal. Konkurrerer selfølgelig ikke med en VOX eller en Fender, men den slår clean-kanalen til mange andre hi-gain amper jeg har prøvd iallefall... Mange hi-gain amper kan ha en litt tam cleankanal, men engl'en har en ganske bra cleankanal, for en Hi-gain amp og være iallefall! Den er også veldig forskjellig utifra hvilken gitar du bruker på ampen.

Det som er bra med Blackmoren er vel det at den spiller jævlig bra på lavt volum også!...

Den spiller jo så klart bra med mye lyd og poweramp vreng også, men den spiller faktisk overraskende bra ved akseptable lydvolum også! Det er vel det Engl er ganske kjent for.

Ja, jeg anbefaler deg absolutt å teste ut Engl Blackmore... Når jeg kjøpte min, sto det mellom en Mesa Dual Rectifier, Peavey 6505 og en eller annen ENGL amp... Hadde prøvd både Mesa og Peavey fra før, men etter min personlige smak, slo Engl'en den MYE.

Jeg kjøpte min brukt i butikk med 5 års rørgaranti, og 7-års garanti mot feil for 9500... Syntes jeg fikk en jævlig god deal jeg iallefall :D

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Mesa-ampene Studio 22, Caliber 50, Caliber 50+ og Mark IV. Litt avhengig av hva du skal bruke ampen til, og da tenker jeg spesielt på om du skal ha den til øving eller konserter, er min erfaring at Mark IV og begge Caliberne gir det du trenger av "volum" til begge (alle?) formålene, og at Studio 22 gir det aller beste, dersom du ikke er avhengig av at den skal spille høyt eller om du har planer om å mikken den opp i konserter (en lang setning :))

Når det gjelder pris, tror jeg at du kan få alle unntatt Mark IV under 10.000,-. Er du heldig (evt tålmodig) kan det hende at det dukker opp en til ditt busjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg gått for en brukt ENGL Screamer eller Marshall JVM combo.

Men viss du absolutt har behov for kabb+topp, noe de fleste IKKE har, så er forslaget over her om DSL og 6505/5150 ganske bra.

Til 10k kan du også sjekke ut ENGL Fireball brukt med et brukt kabinett. Men den er veldig hissig i lyden. Egner seg jævli bra til riffing og helt greit til leads.

ENGL Blackmore er en amp jeg kunne tenkt meg selv. Men vil tro at uten hotplate så funker denne ampen bare til live og spilling i band når du absolutt må ha 4x12 kabb.

De fleste klarer seg med 2x12 til det aller aller meste + at du kan få et bedre kabb for penga. Eller kan du sjekke ut Marshall 1960-kabinetter brukt på finn.no, de går ofte billig og er helt greie kabinetter for penga. Ihvertfall 1960V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.