Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morley Lynch Dragon 2 wah


Watha

Anbefalte innlegg

Da er Lynch Dragon 2 på vei i posten, men i all opphisselsen under bestillingen så glemte jeg helt at jeg har ei pinglete strømforsyning... Cioks Baby leverer 280 mA totalt, og jeg ser på Morleysidene at Lynch Dragon er anbefalt 300 mA. Den trekker vel neppe så mye i praksis, men er det noen som vet ca eksakt...?

Ellers på brettet mitt så står det Boss DD3, DD5, GE7 som (i utgangspunktet) er tilkoblet samme strømforsyning som wah wah, hvorav kun én delay er tilkoblet på samme tid. (før noen spør så kan jeg opplyse om at jeg har to delays fordi det hender jeg bruker to innstillinger i samme låt)

Må jeg skaffe meg ny strømforsyning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss den har batteridrift syntes jeg du først skal prøve med et nytt fulloppladet batteri og deretter sammenligne med adapter.

Hører du ingen forskjell, eller en forskjell du kan leve med syntes jeg ikke du trenger å bytte i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lynch-wahen trekker 13 mA kontinuerlig, står det på Morley-siden.

Aha, fant det akkurat selv også. Men... 13 mA?? Hvorfor står det at den skal ha et 300mA adapter da? Hva er poenget med sååå mye mer enn det som trekkes? Dette er sikkert et dumt spørsmål for de med peiling på elektrisitet der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, fant det akkurat selv også. Men... 13 mA?? Hvorfor står det at den skal ha et 300mA adapter da? Hva er poenget med sååå mye mer enn det som trekkes? Dette er sikkert et dumt spørsmål for de med peiling på elektrisitet der ute...

Tror ikke du finner noe bra svar på det :P

Men kontinuerlig? kan jo være den trekker mer til forskjellige tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler nok 300mA-adapteret fordi det er det eneste de selger selv :) Det er nok ikke kostnadseffektivt å produsere adaptere med lavere kapasitet heller.

Mulig pedalen trekker lite grann mer strøm akkurat med en gang du plugger den inn, men 300mA høres ut som det er i meste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler nok 300mA-adapteret fordi det er det eneste de selger selv :) Det er nok ikke kostnadseffektivt å produsere adaptere med lavere kapasitet heller.

Mulig pedalen trekker lite grann mer strøm akkurat med en gang du plugger den inn, men 300mA høres ut som det er i meste laget...

Joda, jeg kan se at det sikkert er lite lønnsomt å lage svake adaptere, slik at de må produsere ulike adaptere til ulike bokser. Men nå kikka jeg grovt igjennom alle brukermanualene på Morleys nettsider, og den pedalen som trakk mest strøm trakk ikke mer enn 85 mA den heller (Timemaster, som gikk ut av produksjon senest 1998). Så konklusjonen må vel være at de har marked utenfor sine egne pedaler...

Men bare sånn i tilfelle, hvis noen tror jeg risikerer å ødelegge strømforskyning, pluss evt pedaler ved å kjøre Morleys Lynch Dragon 2 sammen med Boss' DD3 (eller DD5) og GE7 på samme tid, så skrik ut! På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.