Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har testet denne?


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har nettopp fått denne i hus og må vel si meg rimelig fornøyd.

De forskjellige klippene som TC Electronic har lagt ut er vel en grei pekepinn for hva du kan få ut av denne boksen.

Liker så langt overdrive-delen best, men får ok lyd ut av distortion-delen også. Funker veldig bra i lag.

Må sies at ved høy gain på distortion-delen så får jeg en del støy. Dette kan jo selvfølgelig komme av mitt oppsett, men har ikke vært noe stort problem tidligere.

Liker best "mix" funksjonen på overdrive-delen. Her kan du få clean lyd med antydning til litt "hår" - dette er blitt min favoritt funksjon :)

Hvis det er noe spesielt du lurer på så gi meg en lyd så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har allerede bestilt en Nova Drive, og en MIDI splitkabel fra Thomann,

og har tenkt å integrere pedalen i G-System.

Det jeg lurer på er om effektene fungerer best hver for seg, eller om det er kombinasjonen

av de to effektene som er saken, slik det står beskrevet i de testene jeg har lest.

Jeg har tenkt å bruke 3-4 lagrede lyder i Nova Drive, for bruk i preseter i G-System.

Derfor er jeg mest opptatt av om det er virkelig gode crunch-, og leadlyder å få ut av boksen.

Den kommer til å bli brukt opp mot forsterkervreng, og det er mest klassisk vintage vreng jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har en box på vei så får du jo testet selv, men antar at du vil få god nytte av den slik som du har tenkt.

Bruker overdrive delen til komp og diverse - og begge for å få god leadlyd. Det svake leddet er vel distortion pedalen alene - men da skal det nå sies at jeg aldri har vært noen stor fan av distortion pedaler tidligere heller :)

Og så er det vel slik med denne pedalen som med de fleste andre pedalene jeg har hatt - tar litt tid før man finner de virkelig gode tonene.

Du får ha lykke til med den nye pedalen og håper du blir fornøyd. Blir for tidlig for meg å komme med noen endelig dom over pedalen, men trur så langt at denne blir værende på brettet en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.