Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

String gauge


Jeggs

Anbefalte innlegg

Mjååå, jeg vil ha tykkere strenger på 7 strengeren min, foreløpig stemt i B standard med 09-54 sett, men syns dette blir litt tynt på bunn og litt "løst".

Tenker litt på å bytte til 9-12-16-24-32-44-60, og fortsatt ha gitaren i B standard

evt. sette på 10-52 med 64-65 på bunn stemt i Bb eller A.

Noen innspill/erfaringer folk har gjort seg med noe ala dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 12-58 eller noe slikt på min 7 strenger, og jeg syns det er for tykt. Hvilken gitar er det du har?

Pickupsa på min Ibanez S7320 er ikke akkurat de beste, så det høres litt død ut med for tykke strenger.

Skal sette l itt tynnere strenger på den snart, Noe ala 11-54

Kan være at et annet merke kan være løsningen. Har opplevd på 6strenger at 10-52 er ikke alltid det samme. Noen strenger er slappe og noen er tighte.

Men for all del, det er jo bare å prøve seg frem og se hva man liker best. Men jeg syns personlig at fooor tykk B-streng føles litt klumsete og tykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Dean RC7, med emg707

Enig at for tykt blir dumt, men atm syns jeg strengene er for "slappe" i bunn. Jeg spiller relativt hardt på strengene, og mye rask picking(Death/thrash), så trenger noe litt strammere;)

Men er vel som du sier, at jeg bare må prøve meg frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg da for at Alle strengene er symmetriske da. Litt dumt om de 6 nedereste er et sett med 10-52 og så har du en syykt tykk B-strengi forhold til de andre.

Da tviler jeg på at det blir noe særlig vakkert dersom du skal spille powerchords og bruke flere strenger samtidig på B, E og A =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.