Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ebay


bissa

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg bare lurer på om det er noen som har noe erfaring om kjøp fra ebay? Har tenkt til å kjøpe en gitar, men så er jeg så redd for at gitaren skal ha en sprekk i seg eller lignende når jeg får den... Tror dere det er trygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg bare lurer på om det er noen som har noe erfaring om kjøp fra ebay? Har tenkt til å kjøpe en gitar, men så er jeg så redd for at gitaren skal ha en sprekk i seg eller lignende når jeg får den... Tror dere det er trygt?

Tja. Kommer vel mest an på hvordan den pakkes/sendes. På hvilken måte tror du f.eks. at butikker som selger musikkutstyr får varene sine?

En viss risiko er det vel å handle slike ting på nettet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren bør ha utelukkende positiv feedback! Og det skrives som vanlig hvordan den pakkes, og om selgeren har bra feedback er dette sjelden løgn :) Har kjøpt en del fra ebay, har spart mye penger på det, og aldri hatt problemer med forsendelsen. Men husk tollen på 25%! ;)

Endret av JørgenHattemaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren bør ha utelukkende positiv feedback! Og det skrives som vanlig hvordan den pakkes, og om selgeren har bra feedback er dette sjelden løgn :) Har kjøpt en del fra ebay, har spart mye penger på det, og aldri hatt problemer med forsendelsen. Men husk tollen på 25%! ;)

25 % av hva da?? Hvor mye tror du forsendelsen koster??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehh :unsure: Det er strengt tatt en fordel å vite hva du betaler for en pakke. Skal du kjøpe noe fra ebay så står prisen der. Bruk global.ebay.com og velg Norge, så får du prisen automatisk til norske kroner. frakt står som regel oppført om du leter, hvis ikke, send mail til selger. Når du har disse to variablene så plusser du de sammen og gang med 1,25 :) Og eventuelle tollgebyr, men jeg har aldri opplevd å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehh :unsure: Det er strengt tatt en fordel å vite hva du betaler for en pakke. Skal du kjøpe noe fra ebay så står prisen der. Bruk global.ebay.com og velg Norge, så får du prisen automatisk til norske kroner. frakt står som regel oppført om du leter, hvis ikke, send mail til selger. Når du har disse to variablene så plusser du de sammen og gang med 1,25 :) Og eventuelle tollgebyr, men jeg har aldri opplevd å få det.

Okay :) Så denne koster da...? http://viewitem.eim.ebay.no/OVATION_CELEBRITY_CC28TBBY_ACOUSTIC_ELECTRIC_GUITAR/140392016491/item :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :) Så denne koster da...? http://viewitem.eim....0392016491/item :P

360 for gitaren + 100 i frakt = 460 $. Norsk pris står ikke oppgitt så da tar vi og ganger med 5,9(kilde dn.no) og da får vi ca 2760 u/mva. 2760*1,25= 3450 kr m/mva. Dette skal du betale når du enten henter eller mottar pakken. I tillegg kommer eventuelle fortollingsgebyr :) men det er jeg usikker på ettersom jeg aldri har betalt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.