Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Peavey amp: 6534+


Anbefalte innlegg

Satt og så på reviews av 6505+'en da jeg plutselig kom over en comment om den nye ampen til peavey; Peavey 6534+ :D

Jeg kan omtrent ikke noe om amper så jeg har ingen anelse om hvordan denne er forskjellig i lyden og egenskaper fra 6505 og 6505+ bare ved å se på en specsheet... :blush:

Så da vender jeg meg til ekspertene her inne og håper noen kan forklare dette ;)

her er linken: http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/cat/306/item/117404/number/03601030/6534%26trade%3BPlusHead.cfm

Btw, så sier de også at den har litt lavere/mindre bakgrunnsstøy, og det er smuud, men påvirker det gainen på ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett inn et land i den boksen, så kommer du til riktig side ;)

Jo jeg gjor det, men da havna jeg på framsida. Men prøvde igjen nå. Og da havna jeg på rett side :) Kanskje den må lagre COOKIES eller no sånn smart først, så den vet dine settings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan påvirken de EL34 lyden da? virker jo som om det bare er en 6505+ med noen av rørene byttet ut...am i right?

Stort sett ja. Pluss noe støyforbedring. Har aldri prøvd forskjellige utgangsrør i en amp, men EL34 har vel ganske mye mer midrange-growl enn 6L6GC. Ergo enda litt mer Marshall-aktig brøl i ampen. Nå ble jeg frista til å utføre biasmod på ampen min, og hive inn EL34 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, men da bør du justere bias. Og for å få gjort det så må du modde ampen, og da spørs det om det er verdt peset. EL34-rør gjør ikke automatisk at ampen låter som en Marshall, bare så det er sagt. Og 5150/6505 støyer da vitterlig ikke SÅ mye?

Dere bruker for mye gain :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bruker feil pickups =p

EL34 har vel generelt litt mindre støy, ettersom de gir noe lavere output enn 6L6 ? Kan være jeg tar kraftig feil her..

Det finnes no mange tiltak for å redusere støy fra en amp. F.eks det å skru ned volumet på gitaren et lite hakk. Til og med 9/10 kan være nok for å fjerne det meste av støy.

EDIT: 6505 har 5x 12AX7 rør, mens den nye har 6. Viss det har noe å si.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.