Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger tips


Anbefalte innlegg

Du kan jo få en fin blues vreng med en Cube15 men jeg er heller ikke den største fanen av di Ampen spesiellt etter tre smertefulle år da den var min eneste forsterker :P Jeg liker veldig godt Fender Blues Jr som du bør sjekke ut, låter fantastisk med Stratocastere (Har ikke prøvd den med andre gitarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble nevnt i tråden din om tubescreamer - forsterkeren din fungerer ikke noe særlig sammen med distorsion eller overdrive pedaler. Bruk heller pengene på en annen forsterker før du begynner å samle pedaler.

Dette er ikke for å være ugrei eller å snakke stygt om forsterkeren din (som er helt ok til sitt bruk) Men hvis du ikke synes du får noen god "SRV-lyd" ut av den, så kommer ikke enkle vrengpedaler til å hjelpe deg med den saken. Det eksisterer pedaler som kan gi deg en slik type lyd, men de koster altså fort like mye som en helt ok rør-forsterker.

Jeg vil oppfordre deg til å lese litt om forsterkere her : http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden (del 4) Det du har nå er forøvrig en modeleringsforsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkeren din fungerer ikke noe særlig sammen med distorsion eller overdrive pedaler.

Ihvertfall ikke på samme måte som en røramp. Det har noe med hvordan ampen reagerer på pedalene. du får ikke riktig inntrykk av hva pedalen kan gjøre og "skal" låte uten å ha en god amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall ikke på samme måte som en røramp. Det har noe med hvordan ampen reagerer på pedalene. du får ikke riktig inntrykk av hva pedalen kan gjøre og "skal" låte uten å ha en god amp.

Nei, og spesielt ikke siden tubescreamer'n egentlig er designet for å pushe en rørdreven amp som allerede koker litt. Det SKJER IKKE med en transistor amp.

Enig med de fleste her, hvis SRV er lydidealet ditt, så skaff deg en Blues Jr. Faktisk en bra amp. Mer vel anvendte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Josh, når jeg bruker Ibanez TS-9 foran min Roland Cube 15 så får jeg en helt ok blues vreng. Selvfølgelig er det ikke SRV men ok for en nybegynner.Men jeg bruker som sagt ikke den forsterkeren. Man MÅ ikke ha de dyreste rør-ampene, det ligger i fingerne ikke i utstyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ ikke ha de dyreste rør-ampene, det ligger i fingerne ikke i utstyret

Tror heller ikke at man nødvendigvis må ha de dyreste amper (vel, hvis du skal gå for SRV 100% trenger man jo en Dumble SSS, og det koster lett $50,000 :blink::blink: + en super reverb og marshall :D ), men røramp er definitivt veien å gå. Valveking er vel en grei sak (har aldri prøvd en, men det synes at Johnny Hiland likte de bra). Hadde en Blues Jr. og synes det er en av de bedre ampene for pengene. Og når man kommer så langt at man vil oppgradere, kan bytte av høytalerelement og noen gode rør ta den til nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.