Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kramer


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en av de gitarene. Husker mest at den hadde strengene jævlig høyt, men fete gitarer. God hals og fet lyd i de PUene.

Ellers så har vel Dimmu gutta også sig modeller og et relativt stort utenlandsk publikum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en av de gitarene. Husker mest at den hadde strengene jævlig høyt, men fete gitarer. God hals og fet lyd i de PUene.

Ellers så har vel Dimmu gutta også sig modeller og et relativt stort utenlandsk publikum?

Tenkte akkurat det samme om Dimmu gutta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en av de gitarene. Husker mest at den hadde strengene jævlig høyt, men fete gitarer. God hals og fet lyd i de PUene.

Ellers så har vel Dimmu gutta også sig modeller og et relativt stort utenlandsk publikum?

Helt sjukt høy action og.

Har prøvd sjakkbrett Fender`n og den sorte ESP`n ved noen annledninger.

Vet det finnes et par av disse Kramerne fortsatt i Norge..Lurer på hvor mange som ble solgt på den tida.

Husker det var en som kjøpte en Jem av meg som hadde en, virka litt billig..Tror ikke det var "Schallinger" på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en av gutta som på GIT samtidig med meg som hadde en. Tror han var fra Hønefoss. Han hadde tatt timer hos Tekrø og no greier. Som du sier spes action men fet gitar. Spes kombo med den vib'en og de PUene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel sett Tekrø´n på scene og mer privat flere ganger enn de fleste de siste årene, og har aldri sett den Krameren. Ikke i studio eller i hovedhuset på "farmen" heller. Koster nok ikke stort å gi den bort, siden han ikke bruker den. Skal han spare på utstyret, bruker han stort sett standard Fender Strater, satt opp med monsterstrengehøyde, som før nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en av gutta som på GIT samtidig med meg som hadde en. Tror han var fra Hønefoss. Han hadde tatt timer hos Tekrø og no greier. Som du sier spes action men fet gitar. Spes kombo med den vib'en og de PUene.

Han var nok ifra hønefoss ja,Jarle tror jeg han heter. En kompis av meg lånte den gitaren en periode,så den har jeg prøvd! Rimelig høy action på`n helt klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, og jeg som trodde han het Frank et eller annet. Nå har jeg store problemer med å huske folk jeg møtte forrige da...

Siden vi alle er enig om høy action er det noen som skal prøve dette? Er forresten noen som har prøvd de pickupene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, og jeg som trodde han het Frank et eller annet. Nå har jeg store problemer med å huske folk jeg møtte forrige da...

Siden vi alle er enig om høy action er det noen som skal prøve dette? Er forresten noen som har prøvd de pickupene?

Joa stemmer nok at navnet er frank, jeg som blandet litt navn her....

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Magne Gisvold på Rockheim her :)

Vil bare for ordens skyld si at det er Tekrø sjøl som har skrevet den punktlista over spesifikasjoner for Kramer'n, og at vi ikke har gått den veldig nærme etter i sømmene (da ingen av oss tar mål av seg til å kunne gitar bedre enn Ronni ;)).

Men hvis det er enkelte detaljer dere lurer på eller stusser over (eller er regelrett feil), så setter vi stor pris på om dere kommenterer under saken. Eller for den del om dere har personlige historier knytta til Tekrø og/eller gitaren - ingenting er bedre enn om gitarfolket bidrar i gitarsaker!

Det blir nok flere - og grundigere - gitarsaker framover; rundt og etter åpning kommer vi til å ta for oss gjenstandene våre systematisk. (Selv om hovedmålet vårt er å formidle "selve musikken" og kulturhistorien, så er jo også tingene viktige.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - Var vel grei den teksten egentlig.

et par småting:

Stemmeskruene heter vel Schaller og ikke Schallinger

scalloped heter vel skallopert på norsk kanskje?

Tror du har rett, ja - fant ingenting når jeg googla "machine head" og "schallinger" iallfall. Takk for innpsillet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.