Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på service på gitaren


johnnyboy

Anbefalte innlegg

Som Aphelion sier, er det lurt hvis du har en kompis, kjenning e.l. som kan gjøre det uten å ta så mye betalt. Det er mange gitarister rundt omkring som gjør slikt selv, og som også sikkert er villig til å gjøre det for andre.

Hvis ikke, blir det den lokale gitarpusheren, og der kan det vel være snakk om alt fra 500,- til 1500,- (?) alt etter hvor mye som må gjøres og evt. deler som må skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en strat med floyd overhalt av Henkien her i Bergen for et års tid siden, skiftet pickupskruer og noe slikt. Han freste bl'a ned nut'en for å få justert gitaren skikkelig, han var ikke helt happy med det som var levert fra fabrikken. Totalt kom det på rundt 15-1700 spenn tenker jeg, og da stod servicen for 700 eller noe og arbeidet med halsen resten.

Gitaren var mye bedre å spille på i etterkant, og han som eier den i dag er storfornøyd med den, så det var definitivt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillehammer ja. Da kan du jo alltids få nummeret til min mann. Han fjasebøtta som driver med slikt hos 4sound er ikke verdt pengene ihvertfall...

Bor selv på Gjøvik, og vurderte å ta med Lester ned på 4sound for en liten overhaling. Har litt strenge-buzz. Har ikke peiling på å skru gitar i det hele tatt selv dessverre. Vil du heller anbefale Gjøvik Musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale meg selv, heller, men heller foreslå at du tenker over om det er noe du kan klare selv?

Det å gå over loddinger, for eksempel, har ingen hensikt hvis det ikke er støyproblemer med gitaren, heller omvendt. Jo flere ganger du tilfører varme med en loddebolt til potmetre, kondensatorer og brytere, jo større sjanse er det for at de komponentene får problemer.

Ut over det, så er gjerne en "service" på en gitar en diskutabel foreteelse. Som eksempel- jeg kjøpte en gitar i en butikk for en tid tilbake, og det ble noen problemer med tremoloen, så jeg klagde på gitaren. Den ble tatt inn til service under garanti. For å være snill tok gitarfyren og gjorde en justering av gitaren samtidig som han fikset feilen. Ikke noe feil med justeringen, men det påførte meg en times jobb for å få den slik jeg liker den, og ikke slik han liker den.

Det er i hvert fall viktig at man får snakket med "justeringsfyren", slik at man får igjen gitaren slik at strengehøyde osv er slik du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.