Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med M-Audio MobilePre USB


Anbefalte innlegg

Hei! Har et M-Audio MobilePre USB lydkort som jeg sliter litt med.

1. Helt til nå har lyden i Cubase SX3 fungert helt fint, men nå er den bare borte. All annen lyd fra PCen ser ut til å fungere fint.

2. De to jack-inputene ser ut til å være panorerte, slik at dersom jeg bare skal blugge gitaren rett i lydkortet, må jeg bruke en kabel som går inn i begge inputene. Samme med XLR-inputene, når jeg tenker meg om.

3. Er det mulig å sette opp utgangene, slik at jeg f. eks. får backingtrack m. klikk på headset-utgangen, og backingtrack uten klikk på en av de andre utgangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. sjekk lydsettingene i cubase.

Devices > Device Setup i vinduet du får opp går du til VST Audiobay og velger M-audio ASIO kortet.

2. når du plugger i gitaren i f.eks. right på lydkortet velger du et monospor i cubase for å få gitaren i begge høyttalere.

3. ikke sikker..

Kanskje noen andre har noe bedre å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har samme kortet, i det siste har det plutselig blitt tyst. Det som hjelper er å ta usb-kabelen og sette den i. Vet ikke om det er samme problemet da men...

3.EDIT: misforsto...

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. sjekk lydsettingene i cubase.

Devices > Device Setup i vinduet du får opp går du til VST Audiobay og velger M-audio ASIO kortet.

2. når du plugger i gitaren i f.eks. right på lydkortet velger du et monospor i cubase for å få gitaren i begge høyttalere.

3. ikke sikker..

Kanskje noen andre har noe bedre å komme med :)

Jeg har prøvd å sette opp M-Audio ASIO, men det funker ikke! Får bare opp "The ASIO sample rate is not supported by one of the USB interfaces! Please check your sync settings in the Control Panel."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert gjort det, hvis ikke, av-installer m-audio kortet, last ned siste driver fra m-audio og re-installer.

sjekk m-audio kontrollpanelet før du starter cubase.

Hvilken versjon av Windows kjører du?

Sjekk også at M-audio kortet er valgt som lydkort under Windows kontrollpanel lydenheter.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.