Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag på metal pedal


Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg og ville gått for Tonebone, uten tvil.

Hvilken forsterker har du? Enkelte pedaler låter bedre på rørforsterkere, og omvendt.

Av små stumpbokser, så kan jeg anbefale HardWire Distortion og Boss ML-2. Begge veldig heavy pedaler med tung metalvreng.

Men viss du nevner hvilken forsterker og gitar du har, så kan jeg kanskje gå litt mer inn på andre vrengpedaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger meg litt frampå her og drister meg til å foreslå en Pro Tone Body Rot II :blush:

02_345882250.jpg

Dette er en råtass av en distortion pedal. Her er det gain i bøtter og spann, men i motsetning til mange high gain distortion pedaler så låter ikke denne som et vepsebol. Her er det trøkk og bunnrespons så det holder. Denne pedalen elsker high output pickups og har ingen problemer med nedstemte gitarer.

Men om man senker litt på gain, og varierer på tone kontrollene finner man ut at denne pedalen er langt mer allsidig en hva man først skulle tro.

Alle vet at anmeldelser på HC ikke er verdt hardisken de er lagret på, men her er det et par uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20159430

Blackstar HT-DUAL

jeg bare MÅ anbefale denne pedalen, den er helt sinnsyk !

Bare les beskrivelsen i annonsen, så får du en ide hva pedalen gjør...

Du har f.eks en ISF instilling, der du kan justere om du vil ha en Britisk lyd (Marshall) eller Amerikansk lyd (Mesa)

Du har også Emulated output, der du kan putte inn ett headset, hvis du vil holde deg litt stille, men likevel ha AWESOME metal lyd :D

(min bakgrunn for å gi min mening om denne pedalen, er at jeg har HT-5 Head, som er basert på denne pedalen, og høres så godt som lik ut.)

Her er også ett par demonstrasjoner fra youtube :D

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.