Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nylon-strenger


Echoes

Anbefalte innlegg

Kan du definere "ganske billig" så skal jeg gi deg en sjekkliste og tips til modeller..?

Jeg synes 5000,- er ganske billig for en nylonstrengs-gitar, mens det var en dame innom butikken min i dag som syntes 795,- for en fullstørrelse nylongitar med bag var fryktelig dyrt og lurte på hvorfor det kostet 299,- for en lekegitar i lekebutikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt fine ting til under 5000,- :)

Jeg ville vel sagt at Alhambra 3c (som du får for rett under 4000,-) er det beste valget du kan gjøre i den prisklassen hvis du skal ha en ren akustisk gitar.

Evt har du også Cort CEC-5 (3255,- veil) og CEC-7 (4680,-) veil som er det beste valget i mine ører hvis du vil ha en gitar for å koble til forsterker. Veldig fin balanse i dem når du har dem koblet opp, men litt lavere akustisk lyd pga smalere klangkasse.

Generelt sett ligger denne prisklassen midt mellom kina-produksjon og ikke-kina-produksjon, så det er store forskjeller på tilsynelatende like gitarmerker i samme prisklasse. Vær litt obs på hvilke gitarer du velger, og hør gjerne med folka på forumet her først. Det finnes både veldig bra kjøp og veldig dårlige kjøp innenfor budsjettet ditt. :)

Noe mer å gå etter som f.eks spillestil, ønske om preamp, generell lydpreferanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, glemte selvfølgelig å skrive at den må gå ann å koble til forsterker ja :rolleyes:

Skal se nermere på de to siste du nevner der.

Blir vel å brukes til noen Pink Floyd sanger i et prosjekt vi har, og forhåpentligvis til litt klassisk gitarspill etter hvert.

Endret av Echoes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.