Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om pedaler(wahwah osv)


Anbefalte innlegg

Eller Gitar -> pedal 1 -> pedal 2 -> forsterker, hvis man følger signalgangen. Men det er riktig uansett. Alle effektpedaler funker på alle forsterkere, så lenge de har samme tilkopling (jack, xlr, phono, etc). Du kan til og med (med noen enkle skjøteledd(jack -> phono)) kople pedalene dine mellom cdspilleren og forsterkeren, selv om dette vil gi en ganske syk lyd (fint for dem som hører på techno).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snarling dogs super bawl whine-o-wah!!

den feiteste jeg har vært borti, masse forskjellige wah-lyder i samme pedal. Eneste wah-pedalen jeg har fått til å skrike skikkelig! (mulig de ikke produseres lenger, tror kanskje firmaet gikk konkurs, men jeg har sikret meg en!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ihvertfall det som står om den på sia:

Finally a wah that gives you a choice of 12 different wahs. Take your pick of our three basic wah sounds, WHITE ROOM (thick and Creamy), VOODOO (Midrange growl) or SHAFT (sharp and funky). Add our TWINDUCTOR BEEF BOOST to shift the frequency ranges on those three sounds to give you three entirely different wahs. Next use our HORMONE CONTROL to play the six sounds in the TESTOSTERONE (hi power) or ESTROGEN (low power) modes. That’s six sounds in each mode giving you a total of 12 different wah sounds in one wah pedal. Adjust the volume of the wah with the pre-amp volume control or even add a bit of overdrive.

The wah can also be used as a tone filter to find that “sweet spot” everybody loves. A TRUE BYPASS allows your guitar or instrument to maintain its original tone without coloring the sound. As if that wasn’t enough, when you play the pedal, you will see that it’s not just the sound but the feel that sucks you in. If you can’t find the wah sound you like in this pedal... you don’t want a wah.

• Controls: ON/OFF, 3-way mode switch: White Room, Voo Doo, Shaft

• Preamp volume control

• Plus the HORMONE CONTROL to switch between our standard aggressive wah sound, or more conventional cleaner one

• True Mechanical Hard Bypass Switch

You also get the TWINDUCTOR BEEF BOOST, our patent-applied-for feature using twin inducers, similar to switching from single coil pickup to a humbucker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd fulltone clyde deluxe... en av de beste wah-pedalene jeg har vært borti... en kompis av meg kjøpte en.. sikkler ennå(selv om han flyttet til en annen by).. desverre så er jo disse av de dyrere wah'ene..

Både boss og ibanez har jo sin versjon av disse multiwah'ene;

boss pw-100(tror jeg..)

Ibanez Weeping Demon(wp7)

tror begge ligger i overkant av 1500...

har foresten ikke troen på "beef boost" og overdrive og fuzz osv...

en wah skal være wah... kjøp heller en overdrive pedal ved siden.. eller den seymour duncan pedalen om du vil ha humbucker feel... kombinasjonspedaler er som oftest en dårlig løsning... (men dog billig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.