Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MF350 rare lyder.


viz0id

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skriver denne tråden for den andre gitaristen i bandet så jeg sier unnskyld på forhånd om mange av forklaringene virker dårlige.

Sist øving vi hadde med bandet var det bare noe som var helt rart. Lydbildet stemte ikke i det hele i forhold til sånn vi vanligvis har det. Så skulle vi finne problemet. Da den andre gitaristen begynte å skru på Marshall toppen sin, MF350, begynte den å hyle noe sykt. Helt hinnsides feedback som han aldri har hatt før. I tillegg var lyden helt rar i forhold til det den pleier å være.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare gitarlyden, da den ikke var akkurat grusom, det var bare _noe_ galt med den.

Jeg vet at MF350 er en Hybridforsterker, men den har jo preamp rør, kan det være en av de 2 preamp rørene som er gått?

Hvis noen vet hva som kan være gale eller har erfaring med denne forsterkeren så tar jeg imot tips med stor takk!

Er som sagt ikke min forsterker, men tenkte jeg skulle strekke en hjelpende hånd ut for bandmedlemet mitt.

PS: Forsterkeren har ikke hatt rørbytte siden han kjøpte den (4 år siden), men den har blitt nokså sporadisk brukt.

På forhånd takk! :)

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som det kan være mikrofoniske rør, men vanskelig å vite. Forsterkeren bruker ECC83-rør (12ax7) i preamp-krestsen, og det er lett å oppdrive i en hvilken som helst musikksjappe, eller på nettet. Bytt og se om alle er glade... :)

skal til han i morgen så jeg skal tipse han om det, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta en blyant mens ampen står på, og slå såvidt borti med tuppen av blyanten.

Det skal da komme en hummende tone. Isåfall vil røret være mikrofonisk.

Massevis av videoer av dette på youtube, og text på google :-)

Testa idag med å dunke på røyrene med blyant. Det laga ingen lyd. Men fikk overtala han til å levere inn ampen på mandag, så får vi se.

Men kan nok godt være bare at røyra er veldig slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.