Web Analytics
Jump to content

Yngtchie?


Alijens
 Share

Recommended Posts

Har sett en video i Marco sfoglis Shred this too konkuransen lagt ut av han som driver stedet(Lauriemonk). Der dukket en som heter Andreas Haukenes opp! Også er det bilde av en t-skjorte som det står Yngtchie who? Der står det at Andreas Haukenes har pc problemer så han kunne ikke lage video selv. Det jeg lurer på er om dette er Yngtchie Blacksteen her i forumet. Bare nysgjerrig jeg.

ps: Konkurransen er over nå. Med 300 videoer sendt inn. Har vært en kul konkurranse å være med på. Mye "snillere" også.

pps: Joda, raskt google søk og det er han. Siden han har pc problemer så kan jeg jo la denne stå her. Håper du ikke blir fornærmet. Litt reklame for deg.

Edited by Alijens
Link to comment
Share on other sites

Laurie Monk spurte om han kunne få laste opp et av opptakene jeg sendte ham, siden han var fast bestemt på at de var mer enn gode nok til å være med i konkurransen. Jeg var ikke helt enig, men sa at det var greit. Han valgte det han likte best, og lagde en kjapp video like før fristen gikk ut.

Link to comment
Share on other sites

I kveld fikk jeg overraskende respons fra Michael Angelo Batio:

"O.K. You talked me into it....... YB, I am going to offer a few criticisms that I think will help. But before I do, let me mention the things that I thought were good. You have a nice vibrato. I liked the arp's later in the solo. I liked your overall tone. The things that I think you need to work on are first and foremost, the way you play hammers and pulls. Around the 30 to 33 second mark was the sign for me. You have a sluggish hammer and pull off technique which makes the listener feel that you are slightly behind the beat. Try to play them right on the beat. That's one of the reasons why players like Vinnie Moore and Michael Schenker, to name a few, sound so good. Their H and P timing is "spot on." Also, I know this is mostly a Dorian mode solo section, but I would use some wider intervals. It makes it sound more "fusionish." (Nice word, huh?!) All in all it was good. This is the first time I have ever critiqued anyone's playing on line. I don't mean to be too harsh and again, am sincerely trying to help. The main reason I do not like to criticize is a saying that I live by - advice - "Wise men don't need it and fools won't heed it!" Still, YB, thanks for sharing and for the support."

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Siste aktive tråder

    • Jeg vil ikke være særlig mer konkret da det neppe vil ha betydning for sjansene til å finne igjen gitaren, og kan stille noen i dårlig lys. Jeg har også alle opplysningene fra en person som er død, slik at de ikke kan ettergås.
    • Jeg vet ikke om det er innafor i det hele tatt i dette forumet, men kanskje du kan være litt mer konkret når du nevner artister? Det vil sannsynligvis hjelpe. Moderatorer?
    • Et stykke ut på 2000-tallet  skulle en kamerat ta med seg denne til Oslo (hvor han jobbet som lydtekniker) for salg. Den ble først lånt ut til en artist som var interessert, men det var visst dårlig med likviditeten. Deretter ble den etter hva jeg er blitt fortalt satt i en forretning, inntil noen andre viste interesse og gitaren på nytt ble lånt ut, visstnok til en som var involvert i en viss gitartrio som "herjet" på den tiden. Herremannen sluttet i denne trioen, startet hos en annen kjent norsk artist hvorpå han flyttet til utlandet. Jeg regner med at gitaren enten ble med på lasset, eller solgt videre. Oppgjør fant aldri sted, og jeg så aldri gitaren igjen. Dette lå veldig på kameraten min som slet med livet på alle områder, og han ønsket å gjøre opp for gitaren av egen lomme, selv om jeg gav uttrykk for at dette ikke var hans problem. Han gikk dessverre bort i 2015. Nå skriver vi 2021, og det er mer enn seks år siden kameraten gikk bort og rundt 15 år siden gitaren forsvant. Jeg lurer veldig på hvor den kan ha havnet, og om nåværende eier er klar over at den i praksis er tyvgods. Selv kjøpte jeg den hos Contronic musikk i Kristiansund på slutten av 90-tallet. Pickup`ene var veldig mikrofoniske, og jeg tok livet av 2 ved forsøk på å vokse dem. Den som fremdeles fungerte ble satt tilbake i gitaren, og fikk selskap av en singelcoil fra en Schecter-strat, samt bridge-pickup`en fra en 1982 60`s reissue. Begge donorgitarene tilhørte kameraten min. Hvis noen har sett denne eller har noen formening om hvor den er havnet setter jeg stor pris på å få info. Legger ved bilder av gitaren tatt av meg. Serienummer er godt synlig.  
    • Jeg har handlet for over 5000 2 ganger hos Thomann. Begge gangene måtte gebyr/mva betales før utlevering av pakka.
    • En mann med million kroner 😁
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.