Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Garageband driverkonflikt


Grohl

Anbefalte innlegg

Mulig dette er på feil sted...

Når jeg starter GB tar det veldig lang tid med lading (den blå stripa som kommer opp) før det skjer noe. Det neste som skjer er at jeg får gjentakende beskjeder av samme sort som vist i bilde.

Bruker vanligvis et m-audio 410 eksternt lydkort der jeg har av installert drivere etc. for å se om GB fungerer da. Har også prøvd å installere GB på nytt. Det hjalp heller ikke.

Noen som kan hjelpe?

14336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten jeg få stille ett spørsmål ang garageband?

Har det, jeg og, og lurer på om jeg kan koble til en gitar via en kabel og bruke macen som amp?

Dårlig tid til å svare akkurat nå, men svaret er ja.

Best resultat får man hvis man bruker et eksternt lydkort og en 3. parts programvare eksempelvis Guitarrig, Amplitube etc... men man kan også bare bruke lydene i Garageband.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten jeg få stille ett spørsmål ang garageband?

Har det, jeg og, og lurer på om jeg kan koble til en gitar via en kabel og bruke macen som amp?

Kan gjøre det som Grohl sier, ja, men gitarlydene i Garageband er ikke helt på høyde, så da er f.eks Guitarrig bedre. Den trenger heller ikke brukes gjennom Garageband.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er på feil sted...

Når jeg starter GB tar det veldig lang tid med lading (den blå stripa som kommer opp) før det skjer noe. Det neste som skjer er at jeg får gjentakende beskjeder av samme sort som vist i bilde.

Bruker vanligvis et m-audio 410 eksternt lydkort der jeg har av installert drivere etc. for å se om GB fungerer da. Har også prøvd å installere GB på nytt. Det hjalp heller ikke.

Noen som kan hjelpe?

14336.jpg

Har du en MIDI-driver som du har instalert før? slik at du har to midi-drivere som "kræsjer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en MIDI-driver som du har instalert før? slik at du har to midi-drivere som "kræsjer"?

Mulig.

Det eneste jeg har installert av drivere er m-audio sine. Det fungerte i starten som det ellers har gjort, men nå har ting begynt å kuke. Aner ikke hvor jeg sjekker hvilke drivere som er installert etc. heller. Har Snø Leopard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig.

Det eneste jeg har installert av drivere er m-audio sine. Det fungerte i starten som det ellers har gjort, men nå har ting begynt å kuke. Aner ikke hvor jeg sjekker hvilke drivere som er installert etc. heller. Har Snø Leopard.

Jeg fikk en feilmelding på dette i cubase, da jeg instalerte driveren til det nye lydkortet mitt.

det hjalp iallefall for meg å sette inn cd'n til det gamle lydkortet og avistalere driveren til denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beklager Off-topic

Kan forresten jeg få stille ett spørsmål ang garageband?

Har det, jeg og, og lurer på om jeg kan koble til en gitar via en kabel og bruke macen som amp?

Last ned GUitar Rig demo gratis på hjemmesiden deres. Google it. Plugg inn gitaren i Line In på Mac'en din og prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.