Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Trem-King" et nytt genialt tremolosystem !


riff-raff

Anbefalte innlegg

Er ikke så sikker på at vi er uenige. Mulig det ikke kom godt nok fram det jeg mente.

Poenget var vel at de fleste som sliter med tremoloer av god kvalitet ikke har lest bruksanvisningen, men skrur i hytt og pine uten å skjønnne hva de driver med. Jeg har også et par gitarer med flytende trem, og opplever som deg at de er uhyre stabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på at vi er uenige. Mulig det ikke kom godt nok fram det jeg mente.

Poenget var vel at de fleste som sliter med tremoloer av god kvalitet ikke har lest bruksanvisningen, men skrur i hytt og pine uten å skjønnne hva de driver med. Jeg har også et par gitarer med flytende trem, og opplever som deg at de er uhyre stabile.

Ok. Yeah, if it ain't broken, don't try to fix it......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...gidder ikke å lese bruksanvisning, og skrur i hytt og pine, uten å avlaste postene. Da er de ødelagt.

Hmmm... vart næsten litt skræmt no. Er det noen subtile momenter ved justering som man burde vite om for å ikke påføre tremoloen skader? En kort og konsis tremolo-guide i artikkelarkivet hadde kanskje vært noe?

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å legge inn noen høy "voodoo-faktor" i justering av en flytende stol. Det viktigste, er at man skal avlaste kniveggene og postene før man justerer høyden på tremoloen. Gjør man ikke det, kan man skade kniveggene og postene, slik at tremoloen får en "knekk" i bevegelsen. Da vil den "vippe" fra og tilbake over den knekken, og er i praksis helt ubrukelig. Dette er selvsagt verst på rimelige tremoloer, som trolig er laget av gamle hermetikkbokser, og ikke skikkelig metall.

Tror jeg blir nødt til å bestille meg en slik til glorocasteren. Liker det der at den passer nesten rett inn i hulrommet til en vintage tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.