Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarlærere og priser?


kroffer

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet dette blir litt som å spørre hvor stor en fisk er, men innenfor rimelihetens grenser; Hvor mye koster en gitarlærer i timen ca? Og hvor mange timer bør man ha i uka for å holde intensiteten oppe og lære mest mulig? Jeg er i Australia nå og aner ikke hvordan markede for slikt er her nede, men greit å vite hvordan det ligger an der hjemme så jeg kan sammenligne :)

mvh kristoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har egentlig ikkje gått så mye hos privatlærere, men tror du skal regne med å betale en 300 kr pr time. Eg mener at en lærer skal være inspirasjon og gi råd og veiledning. Dvs at du ikkje trenger å ha en lærer sittende over deg hele tiden mens du spiller. du må jo øve litt på det stoffet læreren din gir deg. Så en gang i uken, kanskje annenhver uke. Seff veldig viktig å øve mye hjemme i mellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 300 kr. per time.

Ellers varierer det oftest mellom 200 og 300.

Du trenger ikke ha så ofte. Personlig har jeg bare time hver andre uke, fordi det blir så sinnsykt dyrt for meg med tog frem og tilbake til Oslo i tillegg. Jeg synes det funker fint, men klart det er gunstigere med en time i uka hvis du har råd. Noe mer enn det trengs ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh, takk for svar :)

Da har jeg et litt bedre bilde av hva jeg kan forvente meg.. Syns dere det er givende? Problemet mitt er at jeg ikke vet hva jeg skal øve på, er så utrlig mye liksom. Det er nesten så det blir litt kvelende, vet ikke helt i hvilken ende jeg skal starte :/ Kan en gitarlærer hjelpe på med detta ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e det eg mener en gitarlærer e til. Gi deg ting å øve på, rettlede deg om han mener du gjør grove feil. Og prøve å deg til å øve slik at du når best resultat. Kanskje åpne for nye muligheter? Lære deg ting som du ikkje visste gikk an? Har ikkje så mye erfaring med privatlærere tok tre fire timer hos Mads Eriksen i Bergen, ellers e eg selvlært. Men det var veldig inspirerende de timene eg hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har åsså tenkt på å finne ut om det er noe guitar-society her nede, kanskje komme i en gruppe og øve.. Tror dere det er givende eller er det bedre på egenhånd? Jeg har ikke prøvd å spille i band enda heller, så veit ikke hvor mye man får uttav det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting som e sikkert iallefall e at du e veldig bestemt på ka du vil lære. Kjenner altfor mange som har begynt hos gitarlærer og bare gitt opp fordi gitarlæreren har "tvingt" de til å spille klassisk. Ingenting i veien med klassisk, men om det ikkje e det du e ute etter å lære, går du fort lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.